مقالات برق و یو پی |باتری

ساخت وبلاگ

مناسبترین یو پی اس برای سونوگرافی ها

یو پی اس برای مراکز سونوگرافی

دستگاه سونوگرافی سیستمی برای تصویربرداری بصورت امواج صوتی با فرکانس بالا، از اعضای داخلی بدن که برای گوش انسان قابل شنیدن نیست استفاده میشود.

در اروش سونو امواج صوتی به بدن تابانده شده و پس از برخورد با بافت های بدن، بازتابیده شده و امواج بازتابش شده توسط دستگاه سونو مجدد دریافت گردیده و توسط كامپیوتر به تصویر تبدیل شده و روی مانیتور دستگاه نمایش داده می شوند.

برق اضطراری برای دستگاه سونوگرافی

در دستگاه سونوگرافی كیفیت تصویر ارائه شده بسیارحائز اهمیت می باشد.

با توجه به اینكه وضعیت برق ورودی در عملكرد دستگاه سونوگرافی بسیار تاثیرگذار می باشد میبایست جهت انتخاب یو پی اس برای این دستگاه دقت كافی لحاظ گردد، زیرا با تغییر درجه پروب دستگاه جهت سونو در عمق بافتهای بدن ممكن است نویزهای خاصی روی مانیتور دستگاه ظاهر شود و این نویزها روی كیفیت تصویر تاثیر می گذارد.

شركت تکاانرژی جهت تضمین صحت عملکرد این دستگاه پزشكی در مقابل نوسانات و اختلالات برق شهر ، ups های با تکنولوژی Ferroresonant , Double Conversion مدل های epe با توان های 1000 یا 3000 را معرفی می نماید.
یئ پی اس سونوگرافیمنبع: مناسبترین یو پی اس برای سونوگرافی ها

مقالات برق و یو پی |باتری...
ما را در سایت مقالات برق و یو پی |باتری دنبال می کنید

برچسب : یو پی اس سونوگرافی, نویسنده : sina takaups بازدید : 63 تاريخ : چهارشنبه 17 آذر 1395 ساعت: 13:31

معرفی باتری های پیشرفته

تولیدکنندگان باتری همیشه در راه بهبود باتری‌ها، استفاده از مواد شیمیایی جدیدتر با ظرفیت بالاتر و کاهش اندازه و وزن باتری‌ها حرکت کرده‌اند.

برای مثال Energizer ادعا می‌کند که باتری‌های سری Ultimate Lithium این شرکت، با دوام‌ترین باتری‌های سایز AA و AAA در جهان است. طبق اطلاعات موجود، این باتری‌ها ۸ برابر باتری‌های معمولی، شارژ در خود نگه می‌دارند و یک سوم باتری‌های آلکالاین معمولی، وزن دارند. این باتری‌ها قادرند در شرایط عملیاتی فوق‌العاده بین ۴۰- تا ۶۰+ درجه سانتی‌گراد کار کنند. این باتری‌ها را تا ۱۵ سال می‌توان نگهداری کرد. استفاده این باتری‌ها برای دستگاه‌های پیشرفته با تکنولوژی بالا مثل دوربین‌ها، ضبط کننده‌های موسیقی، ماوس و کیبورد و دستگاه‌های قابل حمل GPS توصیه می‌شود.

معرفی باتری های پیشرفته

شرکت معروف Duracell نیز،‌یک باتری(یو پی اس) با نام PowerPix طراحی کرده که از تکنولوژی انحصاری این شرکت با نام NiOx بهره می‌برد. این شرکت ادعا می‌کند با این باتری‌ها می‌توانید با دوربین دیجیتالی خود بیش از ۲ برابر بیشتر نسبت به باتری‌های آلکالاین معمولی عکس بگیرید.

مرجع باتری یو پی اس

برای استفاده بهینه و بهتر از باتری‌ها بد نیست نکات زیر را بدانید:

– کیفیت تمام باتری‌ها با گذشت زمان کاهش می‌یابد، حتی اگر مورد استفاده قرار نگیرند.

– سرعت از دست رفتن شارژ باتری در دماهای پایین،‌کم‌تر است.

– نگهداری باتری در دماهای بسیار بالا یا بسیار پایین، روی ولتاژ خروجی باتری تاثیر می‌گذارد.

– باتری‌های با ترکیب شمیایی مختلف را هرگز در یک دستگاه استفاده نکنید.

– ترکیب باتری‌های قابل شارژ و غیر قابل شارژ را نیز روی یک دستگاه نباید استفاده کرد.

– باتری‌های آلکالاینی در شرایط استفاده معمولی یا عدم استفاده، نشتی ندارند. با این حال، دمای بالا، استفاده از باتری‌های نو و کارکرده درکنار هم و استفاده از باتری‌(باتری یو پی اس)هایی با ترکیب شمیایی مختلف در کنار هم، احتمال نشتی را افزایش می‌دهد.

– نشتی باتری به شدت سوزش‌آور بوده و نباید در تماس با پوست قرار گیرد.

– برای رسیدن به بالاترین کارآیی، باتری‌های قابل شارژی که برای مدت طولانی استفاده نشده‌اند را قبل از استفاده، حتما شارژ کنید.

– اگر قرار باشد تا دستگاهی برای مدت طولانی استفاده نشود، باتری‌های آن‌را خارج کنید.

منبع : مرجع باتری یو پی اس

مقالات برق و یو پی |باتری...
ما را در سایت مقالات برق و یو پی |باتری دنبال می کنید

برچسب : باتری های پیشرفته, انواع باتری یو پی اس, باتری های جدید, نویسنده : sina takaups بازدید : 54 تاريخ : سه شنبه 2 آذر 1395 ساعت: 16:05

چه زمانی یو پی اس  به درد می خورد؟

زمانیکه ما مشغول استفاده از لوازم برقی می باشیم و برق شهر ورودی قطع میشود همین لحظه است که معنای یو پی اس مشخص میشود.البته باید توجه کنیم که لوازم برقی که در حال استفاده هستیم چقدر برای ما مهم میباشند.این مهم بودن هم از چند نظر باید مورد توجه قرار گیرد. یکی اینکه ارزش خود وسیله مهم میباشد و یکی اینکه در صورت بروز مشکل چه صدمات و آسیبی هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی به ما میرسد.

با این مقدماتی که خدمتتان عرض شد مختصری از کاربردهای یو پی اس مشخص گردید ولی اگر بخواهیم دقیق تر جلو بریم باید عرض کنم وسایل برقی که استفاده میکنیم علاوه بر اینکه خودشان برایمان مهم میباشند,مهمترین ارزش آنها اطلاعاتی که در برابر خرابی لوازم برقی از دست میدهیم هستند.بنابراین لوازم برقی مورد استفاده به ۳ دسته تقسیم بندی میشوند:

۱ – لوازمی که در صورت قطع برق شهر اصلا مشکلی بوجود نمی آید.

۲ – لوازمی که در صورت قطع برق شهر خسارت مادی به خود وسیله وارد میشود.

۳ – لوازمی که در صورت قطع برق شهر هم خسارت به خود دستگاه و هم به اطلاعات موجود وارد میشود.

براساس این دسته بندی میتوان به اهمیت ups پی برد.در اولین دسته که در صورت قطع برق شهر اصلا مشکلی پیش نمی آید یا اگر هم پیش بیاد مهم نیست باید عرض کنم که در اینگونه موارد ارزش یو پی اس چندان به چشم نمیخورد.و اگر هم استفاده بشه آنچنان هم به درد نمیخورد.

ولی در دومین دسته بندی است که یواش یواش اهمیت استفاده از یوپی اس مشخص میگردد.دراینگونه لوازم که با قطع برق شهر خساراتی به خود دستگاه وارد میشود و در خیلی موارد این خسارات آنقدر بالا میباشند که جبران ناپذیر میباشد اهمیت استفاده از یو پی اس دوچندان میشود.مثلا یک دستگاه برقی دارم که قیمتش آنچنان بالاست که در صورتع بروز مشکل در برق ورودی آسیب به خود دستگاه میرسد و نمیتوان جبران مادی کرد.

در سومین دسته بندی که مهمترین دسته بندی میباشد و اهمیت ups بیشتر به چشم میخورد مهمترین چیزی که اهمیت یو پی اس را بالا میبرد اطلاعاتی میباشد که در دسترس است ودر صورت بروز مشکل در برق ورودی و یا آسیب دیدن لوازم برقی که در حال استفاده میباشد واطلاعاتی که در اینصورت از بین میرود میباشد.شما فرض کنید با کامپیوتر شخصی خود در حال کار در روی یک پروژه عمرانی میباشید و این پروژه شما زمان بر و خیلی هم پر اهمیت میباشد و شما چند ساعتی هست که سخت مشغول پیاده سازی این پروژه میباشید.واحیانا این پروژه علاوه بر این که برای برای خود شما حیاتی میباشد,برای شرکت یا سازمانی که برای آن محل پروژه کار میکنید خیلی حیاتی میباشد.حال شما این حالت را فرض کنید که مشغول طراحی میباشید و اطلاعاتتان را بطور کامل ذخیره سازی نکردید.در همان لحظه برق قطع شود چه مشکلی پیش می آید؟تنها واژه ای که بکار می برید:وای میباشد.

ولی شما حالتی را فرض کنید که برق ورودی شما از طریق یو پی اس تامین می گردد.حال موقع قطع برق چه اتفاقی رخ میدهد؟شاید به نظرتان اتفاق خاصی نیافتد چون ups که پشتیبان برق شما میباشد برق ورودی تان را تامین کند و اطلاعاتتان سر جای خودش باقی بماند. این اتفاق باعث میشود که اهمیت یو پی اس بیشتر و بیشتر به چشم بخورد.

منبع: یو پی اس تبریز

مقالات برق و یو پی |باتری...
ما را در سایت مقالات برق و یو پی |باتری دنبال می کنید

برچسب : موارد استفاده یو پی اسو,مکان استفاده یو پی اس,کاربرد یو پی اس, نویسنده : sina takaups بازدید : 52 تاريخ : سه شنبه 2 آذر 1395 ساعت: 15:58

Search Results

یو پی اس

takaups.com/
Translate this page
شرکت KSTAR علاوه بر تولید UPS در زمینه تولید باتری نیز فعالیت داشته و باتری هایی با همین نام تجاری به بازار عرضه می نماید که یکی از بزرگترین.

یو پی اس چیست ups

takaups.com/یو-پی-اس/132-ups.html
Translate this page
یو پی اس ( ups ) چیست ؟ UPS اختصار عبارت Uninterruptible power supply ، به معنی منبع تغذيه بدون وقفه است. یوپی اس منبع تغذیه الکترونیکی میباشد که کار ...

یوپی اس|یو پی اس|takaups

takaups.com/وبلاگ.html
Translate this page
یو پی اس باطری یو پی اس و تعمیر یو پی اس، قیمت یو پی اس و انواع یوپی اس را از تکا انرژی بخواهید.

اجزای اصلی سیستم های یو پی اس

takaups.com/وبلاگ/87-اجزای-اصلی-سیستم-های-یو-پی-اس.html
Translate this page
بطور کلی سیستم های یو پی اس از 4 قسمت اصلی: باطری مخصوص، یکسو کننده شارژ، تبدیل کنند جریان DC به AC و کلید غیر هادی تشکیل میشود. اساس کار یه ...

سیستم برق اضطراری یا یو پی اس-ups

takaups.com/یو-پی-اس/257-ups-یو-پی-اس.html
Translate this page
بسیاری ازسیستمهای یو پی اس برق ups حساس ومهم در منازل و اماکن عمومی یا در ادارات و کارخانه هاباید هنگام قطع برق شهر به طریقی از یک منبع تغذیه دیگر استفاده کنند ...

انواع یو پی اس

takaups.com/مقالات/مقالات-یو-پی-اس/انواع-یو-پی-اس.html
Translate this page
یو پی اس UPS دستگاه الکترونیکی می باشد که بعد از شناخت مشکلات برق، توسط مهندسین برق یو پی اس، برای رفع مشکلات برق ساخته و طراحی شد. دستگاه یوپی ...

عملکرد یو پی اس ups - ویژگیها

takaups.com/یو-پی-اس/130-عملکرد-یو-پی-اس.html
Translate this page
ویژگیهای عملکرد یو پی اس ها سیستم های یو پی اس ups ممکن است در شرایط لازم باشد که نوسانات برق و یا قطعی برق اغلب رخ می دهد زیرا یو پی اس ها می توانند جریان ...

فروش یو پی اس 86023253

takaups.com/فروش-یو-پی-اس.html
Translate this page
شر کت تکا انرژی در زمینه فروش یو پی اس در بازار یو پی اس ایران فعالیت می کند و وارد کننده ی برندهای معتبر یو پی اس از کشورهای اروپایی نظیر آلمان می باشد.

یو پی اس (UPS) چیست؟

takaups.com/وبلاگ/78-یو-پی-اس-ups-چیست؟.html
Translate this page
یو پی اس نوعی سیستم تامین انرژی الکترونیکی است که مهمترین نقش آن تامین سریع میزان انرژی لازم بار مصرفی است. سیستم یو پی اس با تامین برق مورد نیاز ...

ups - یو پی اس

takaups.com/component/tags/tag/21-ups.html
Translate this page
021-770 93 755|021-770 93 752. 021-860 23 287|021-860 23 253. تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14. یو پی اس. صفحه نخست; محصولات. یو پی اس ...
مقالات برق و یو پی |باتری...
ما را در سایت مقالات برق و یو پی |باتری دنبال می کنید

برچسب : ups tracking,ups,ups store,ups near me,ups store near me,ups jobs,ups customer service,ups drop box,ups store hours,ups freight, نویسنده : sina takaups بازدید : 65 تاريخ : شنبه 3 مهر 1395 ساعت: 4:49

انتخاب سیستم برق اضطراری ( یو پی اس)

 

عوامل تاثیر گذار در انتخاب یک سیستم یو پی اس شامل عملکرد، کارایی در سراسر محدوده بار ، قابلیت اطمینان، کل هزینه مالکیت ، وزن، اندازه ، و سهولت تعمیر و نگهداری. در حالی که سیستم های یو پی اس مقیاس پذیر و گزینه های حالت خواب به طور قابل توجهی می تواند بالا بردن بهره وری سیستم یو پی اس، مانند راه حل تنها زمانی مناسب است اگر آنها انعطاف پذیری سیستم یو پی اس قربانی نیست.

به غیر از اطلاعات عادی عمومی - ولتاژ برق، فرکانس یو پی اس، و جریان بار - در نظر باید به ضریب قدرت بار در کل محدوده بار داده شده است. هر دو آشکار (KVA) و فعال ( کیلو وات ) مصرف بار قدرت - با تنوع بار انتظار در طول زمان - نیاز به در نظر گرفته شود . اگر بارهای روشنایی ساخته شده تا از تخلیه گاز و اتصالات یو پی اس فلورسنت ، حمایت می شود ، پس از آن یو پی اس باید برای هجومی بسیار بالا تقاضا در حال حاضر در اندازه ای باشد . کمک هزینه نیز باید برای افزونگی ، گسترش، و مقیاس پذیری ساخته شده است

مقالات برق و یو پی |باتری...
ما را در سایت مقالات برق و یو پی |باتری دنبال می کنید

برچسب : سیستم برق ups,سیستم برق اضطراری ups,خرید سیستم برق اضطراری ups,سیستم های برق اضطراری ups,قیمت سیستم برق اضطراری ups, نویسنده : sina takaups بازدید : 42 تاريخ : پنجشنبه 1 مهر 1395 ساعت: 4:09

رنامه های کاربردی چند سلول باتری یو پی اسbatri kastar 3

در برنامه های کاربردی چند سلولی هر سلول باید خود بیش از حد ولتاژ دستگاه یو پی اس تشخیص آن داشته باشد. چند سنسور دما نیز مورد نیاز خواهد شد از زمان بسته ممکن است به دمای یکنواخت در تمام سلول ندارد. سری متصل زنجیره سلول به طور معمول نیاز به تنها یک نظارت و حفاظت دستگاه در حال حاضر تنها مگر اینکه ارائه برای شارژ و یا دور زدن سلول های فردی ساخته شده است. در چنین مواردی هر سلول نیز مانیتور خود را نیاز خواهد داشت. چنین عارضه در بسته ولتاژ باتری یو پی اس بالا حاوی رشته سلول سری طولانی متاسفانه ضروری است. دلیل این است که سلول های باتری یو پی اس فردی ممکن است overstressed و باعث نارسایی زودرس از طیف باتری یو پی اس. چرا این ناشی میشود، و چگونگی اجتناب از آن است، در بخش مربوط به بالانس همراه بحث شده است.

جداسازی سیستم یو پی اس

در حالی که باتری یو پی اس می تواند شناسایی و اقداماتی برای حفاظت از حوادث در سیستم باتری یو پی اس، برخی از برنامه های کاربردی که نیاز به باتری یو پی اس برای پاسخ به رویدادهای خارجی وجود دارد. این می تواند یک از شرایط تحمل مانند درجه حرارت بالا در بخشی دیگر از برنامه که نیاز به قدرت به خاموش کردن. در مورد یک تصادف اتومبیل به عنوان مثال، یک سوئیچ اینرسی باید باتری یو پی اس منزوی. در این شرایط باتری یو پی اس نیاز به ترکیب یک سوئیچ در مسیر جریان اصلی است که می تواند توسط یک سیگنال خارجی باعث شده است. این لزوما به این نیاز به یک سوئیچ جداگانه از آن می تواند امکان طراحی باتری یو پی اس بیش از حفاظت از مدار در حال حاضر به قبول یک ماشه از یک منبع خارجی.

 

مقالات برق و یو پی |باتری...
ما را در سایت مقالات برق و یو پی |باتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sina takaups بازدید : 44 تاريخ : دوشنبه 29 شهريور 1395 ساعت: 5:05

تعمیر یو پی اس در حال حاضر یکی از ملزو مات بازار بزرگ یو پی اس میباشد. به دلیل اینکه اکثر مجموعه های مصرف کننده ی یو پی اس به راحتی میتوان گفت چندین و چند سال است که خرید خود را انجام داده اند و از دستگاه های یو پی اس طی سالهای متوالی استفاده نموده اند و این امر موجب شده است که دستگاه های یو پی اس مجموعه دچار ایراداتی از لحاظ کار کرد پیدا نماید به همین خاطر یو پی اس تبریز باتوجه به شناخت و نیاز بازار ترجیحا تعمیرات یو پی اس را در الویت کار خود قرارداده است.

چنانچه اشاره شد تعمیرات یو پی اس فعلا یکی از مهمترین ملزومات زمینه ی فعالیت یو پی اس میباشد. یو پی اس تبریز تلاش کرده از متخصصین و کارشناسان مجرب خود در این زمینه استفاده نماید تا بتواند پاسخگوی نیاز بازار باشد.

با توجه به اینکه کلیه یو پی اس های موجود درحال حاضر که انواع مختلفی دارند کلا ازخانواده ی یو پی اس میباشند.

یو پی اس تبریز دستور کار خود را برای متخصصین خود در زمینه ی تعمیرات یو پی اس طوری تنظیم نموده که متخصصین شرکت بتوانند کلیه ی یو پی اس های موجود در بازار را تعمیر نمایند که متخصصین شرکت قادرند کلیه ی یو پی اس های موجود دربازار را تعمیر و پشتیباتنی کنند.

تعمیرات یو پی اس به دو صورت انجام میگیرد.

۱٫ تعمیر یو پی اس در محل

۲٫ تعمیر یو پی اس توسط قسمت فنی شرکت در خود شرکت

توضیح اینکه اگر یو پی اس ایراد جزئی پیدا کند, یو پی اس در محل و توسط نفرات فنی بررسی و عیب زدایی میشود در غیر این صورت یو پی اس به شرکت برگردانده میشود تا به صورت کامل عیب یابی و تعمیر شود.

تعمیر یو پی اس از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری انجام میشود که تعمیر نرم افزاری مهمترین زمینه ی تعمیر یو پی اس میباشد که شرکت انگشت شماری در این زمینه فعالیت میکنند که یو پی اس تبریز جزو این شرکت ها بوده قادر به تعمیرا ت کلی اعم از نرم افزاری و سخت افزاری میباشد لازم به ذکر است که تعمیرات یو پی اس توسط یو پی اس تبریز دارای یک سال گارانتی میباشد.

مقالات برق و یو پی |باتری...
ما را در سایت مقالات برق و یو پی |باتری دنبال می کنید

برچسب : تعمیر یو پی اس در تبریز,تعمیر یو پی اس تبریز, نویسنده : sina takaups بازدید : 68 تاريخ : چهارشنبه 24 شهريور 1395 ساعت: 8:03

Search Results

باتری یو پی اس kstar|باتری kstar

upspedia.xyz/باتری-یو-پی-اس-kstar/
Translate this page
شرکت kstar بزرگترین صادرکننده یو پی اس و باتری سرب اسید توسط چین میباشد.باتری های سرب اسید و سیلد لید اسید نوع KSTAR بدلیل کنترل دریچه باتری و ...

یو پی اس UPS - مجله اینترنتی یو پی اس

upspedia.xyz/tag/یو-پی-اس-ups/
Translate this page
Content tagged with یو پی اس UPS. ... پی اس UPS. شرکت یو پی اس Ablerex شرکتی است که در زمینه طراحی ، ساخت و فروش محصولات جامع منبع تغذیه بدون. ادامه ...

یو پی اس های (UPS) - مجله اینترنتی یو پی اس

upspedia.xyz/tag/یو-پی-اس-های-ups/
Translate this page
Content tagged with یو پی اس های (UPS). ... یو پی اس با اینورتر غیر فعال آماده به کار (یو-پی-اس های Stand-by ) · انواع یو پی اس · معکوس سازی و برگرداندن ولتاژ ...

دستگاه یو پی اس - مجله اینترنتی یو پی اس

upspedia.xyz/tag/دستگاه-یو-پی-اس/
Translate this page
Content tagged with دستگاه یو پی اس. ... یو پی اس با اینورتر غیر فعال آماده به کار (یو-پی-اس های Stand-by ) · offline ups،online ups،standby ups،ups،باتری و ...

تعمیر یو پی اس آسترید

upspedia.xyz/tag/تعمیر-یو-پی-اس-آسترید/
Translate this page
Content tagged with تعمیر یو پی اس آسترید. ... شرکت یو پی اس آسترید E.E. S.p.A در Octber 1996درمحدوده ای از پارک ملی Casentinesi در دامنه کوههای Falterona و.

یو پی اس برای صنعت

upspedia.xyz/tag/یو-پی-اس-برای-صنعت/
Translate this page
Content tagged with یو پی اس برای صنعت. ... پی اس برای کلینیک ها. شرکت GTEC در سال ۲۰۰۴ با دو مدیر شروع به کار کرد و به خوبی در زمینه یو پی اس. ادامه ...

یو پی اس بک افزار|UPS becafzar - مجله اینترنتی یو پی اس

upspedia.xyz/ups-becafzar/
Translate this page
شرکت بازار لکترونیک بک افزار becafzar در زمینه فروش انواع یو پی اس - اینورتر، استابلایزر و کانورتر فعالیت می کند.

مشخصات الکتریکی یو پی اس

upspedia.xyz/tag/مشخصات-الکتریکی-یو-پی-اس/
Translate this page
Content tagged with مشخصات الکتریکی یو پی اس.

موج سینوسی یو پی اس

upspedia.xyz/tag/موج-سینوسی-یو-پی-اس/
Translate this page
Content tagged with موج سینوسی یو پی اس. ... یو پی اس. یکی از معیارهای کیفیت که در بعضی موارد حائز اهمیت میباشد شکل موج خروجی یو پی اس است که به. ادامه ...

شرکت GTEC|یو پی اس جی تک|UPS GTEC

upspedia.xyz/ups-gtec/
Translate this page
شرکت GTEC در سال ۲۰۰۴ با دو مدیر شروع به کار کرد و به خوبی در زمینه یو پی اس پیشرفت کرد. جی تک در سه موقعیت فعالیت می‌کند: ایتالیا و سنگاپور و فرانسه ...
مقالات برق و یو پی |باتری...
ما را در سایت مقالات برق و یو پی |باتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sina takaups بازدید : 41 تاريخ : يکشنبه 21 شهريور 1395 ساعت: 3:16

ابعاد، وزن و ساخت و ساز باتری یو پی اس

طراح بسته همچنین نیاز به دانستن ابعاد باتری  یو پی اس و یا حفره به مقصد به مهار آن همراه با محل و مشخصات از اتصالات و مورد نیاز بسته بندی باتری یو پی اس برای ارتباط با کالا در نظر گرفته شده.

وزن مجاز باتری یو پی اس همچنین می توانید یک عامل تصمیم گیری در هنگام انتخاب یک سلول باتری یو پی اس. برای ظرفیت داده است که تقریبا 4 وجود دارد: 1 نسبت در وزن باتری یو پی اس طیف وسیعی از سلول های موجود با فن آوری های مختلف.

الزامات ایمنی باتری یو پی اس

بسته باتری یو پی اس  باید ذاتا امن که آیا به متصل شده، یا جدا از این، این محصول یو پی اس که در آن استفاده می شود و بنابراین باید حداقل مدارات حفاظت لازم شامل می شود. باتری یو پی اس  به طور معمول طراحی  یو پی اس شود برای دیدار با تمام استانداردهای ایمنی بین المللی، اما نرم افزار ممکن است نظارت و کنترل خاص نیاز است که باید قبل از کار مشخص شود می توانید در طراحی بسته  باتری یو پی اس آغاز کرده اند. در بخش ایمنی باتری یو پی اس را مشاهده کنید.

استانداردهای بین المللی باتری یو پی اس

طراحی، ساخت، استفاده و دفع از باتری یو پی اس، مانند بسیاری از محصولات الکتریکی، موضوع را به طیف گسترده ای از استانداردها و مقررات وضع شده توسط سازمان های نظارتی ملی و بین المللی به طور عمده برای محافظت از کاربران و محیط زیست. طراح بسته باتری یو پی اس باید از مقررات در بازارهای که در آن محصول فروخته خواهد شد آگاه و باید اطمینان حاصل شود که طراحی بسته باتری یو پی اس به طور کامل با این شرایط سازگار است. لیستی از استانداردهای یو پی اس اصلی تنظیم سازمانها و استانداردهای معمول باتری یو پی اس  است در بخش مربوط به داده.

 

 

 

مقالات برق و یو پی |باتری...
ما را در سایت مقالات برق و یو پی |باتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sina takaups بازدید : 29 تاريخ : يکشنبه 21 شهريور 1395 ساعت: 1:12

یو پی اس بهتر است یا ژنراتور؟

پس از مطالعه این آموزش خود می توانید در مورد سوال های بالا تصمیم بگیرید.

ژنراتورها با سوخت های فسیلی کارکرده و در هنگام قطع برق پس از حدود چند ثانیه وارد مدار می شوند. به دلیل ماهیت آنها نیاز به نگهداری ، محلی برای ذخیره سوخت و دارای سر و صدا هستند. ژنراتورها هنگام قطع برق موجب بروز وقفه می شوند ولی یو پی اس (UPS) هیچگونه وقفه ای را ایجاد نمی کند. یکی دیگر از مشکلات ژنراتورها یا موتورهای برق تغییر فرکانس آنها به دلیل تغییر سرعت موتور است که باعث به هم خوردن سنکرونیزاسیون در وسایلی می شود که با برق شهر سنکرون شده اند.

یو پی اس

در بسیاری از کاربردهای حساس ، ژنراتور در کنار یو پی اس مورد استفاده قرار می گیرند تا پس از قطع برق شهر و پیش از وارد شدن ژنراتور ، یو پی اس توان خروجی را تامین کند. پس از ورود ژنراتور به مدار نیز یو پی اس ولتاژ و فرکانس خروجی ژنراتور را تثبیت می کند. UPS هایی که قادر به کار با ژنراتور باشند ، باید مشخصات خاصی داشته باشند که با مطالعه انواع یو پی اس می توانید آنها را بشناسید.

مرجع باتری یو پی اس

برای نگهداری صحیح و افزایش طول عمر یو پی اس چه نکاتی را باید رعایت نمود؟

 

رعایت نکات زیر موجب می گردد تا یو پی اس شما بیشتر عمر کند : 

1. انتخاب توان بالاتر از نیاز باعث می شود که یو پی اس (UPS) در حداکثر توان خود کار نکرده منجر به افزایش طول عمر آن می شود . (نحوه انتخاب یو پی اس )

2. یو پی اس آنلاین به دلیل کار کردن دایمی کلیه قطعات دارای فرسودگی بیشتر است لذا در صورت برآورده شدن نیاز و یا کم بودن توان مصرفی بهتر است از نوع یو پی اس آفلاین یا یو یی اس لاین اینترکتیو (بادر تظر گرفتن شرایط دیگر)استفاده شود.این کار منجر به کاهش هزینه نیز می گردد.

3. دما وشرایط کاری مناسب مطابق با کاتالوگ دستگاه.

4. چک آپ دوره ای : بررسی دوره ای نیز می تواند به طول عمر یوپی اس کمک نماید .

دلیل استفاده از یو پی اس چیست؟

 

مهم ترین دلایل استفاده از یو پی اس را می توان به شرح زیر توضیح داد:

Blackout يا قطع ناگهانی تغذيه : باعث از دست دادن اطلاعات می شود.

Dropout يا افت ولتاژ لحظه ای : باعث چشمک زدن لامپ ها و روشنايي می شود.

Voltage Spike يا افزايش لحظه ای ولتاژ : باعث آسيب ديدن تجهيزات الکترونيکی وکاهش طول عمر آنها می شود.

Brownout يا افت ولتاژ : کم شدن ولتاژ تغذيه برای مدت معين که باعث گرم شدن موتورها می شود.

Line Noise يا نويز خط : اعوجاج هایی که به برق شهر افزوده شده ، باعث تداخل الکترومغناطيسی می شود.

Harmonic Distortion يا اعوجاج هارمونيکی : هارمونيک ها مضاربی از فرکانس نامی (100 ، 150 و... ) هستند که معمولاً توسط مدارات الکترونيک قدرت به برق شهر اضافه شده و موجب ايجاد گرما و اختلال در سيستم های الکترونيکی می شوند.

باتری یو پی اس

اها در قابلیت‌های یو پی‌اس با آیتم‌هایی چون امکان تست اتوماتیک یا Automatic Battery test روبرو می‌شویم. برای آشنایی با این مهم این نوشته را مطالعه نمایید.
Automatic Battery test
تست اتوماتیک یو پی‌ اس یا باتری
عبارت است از یک تست پیشگیرانه به همراه یک آلارم، با هدف تشخیص باتری‌های ضعیف و آسیب‌دیده. این تست معمولا در بازه‌های زمانی برنامه‌ریزی شده انجام می‌شود.
این تست به روش‌های مختلف می‌تواند انجام شود:
با استفاده از دکمه‌های تعبیه شده بر روی پنل جلوی دستگاه
با استفاده از نرم‌افزارهای مدیریتی یوپی‌اس یا NMS
با استفاده از کارت‌های مدیریت شبکه‌ای یوپی‌اس مانند SNMP Card
یو پی‌ اس در حالت تست٬ حالت قطع برق را شبیه سازی می‌کند و خروجی خود را از باتری تامین می‌نماید. اگر به هر دلیل باتری‌ها دچار مشکل باشند٬ یو پی‌اس بلافاصله روی برق سوییچ می‌کند تا خروجی خود را از برق شهر تامین نماید. در هر صورت یوپی‌اس موظف است نتیجه عمل تست را به اطلاع برساند. آلارم صوتی٬ نمایش از طریق هشداردهنده‌های نوری (LED)٬ LCD و نرم‌افزار از جمله ابزارهایی هستند که یوپی‌اس از طریق آن وضعیت و نتیجه تست را اعلام می‌نماید.
معمولا یوپی‌اس‌ها داری سه نوع تست هستند:
تست لحظه‌ای: که یوپی‌اس برای چند ثانیا (مثلا بین 3 تا 5 ثانیه) در حالت تست قرار می‌گیرد.
تست تا زمان خالی شدن باتری یا Test Until Battery Low: که مادامی که شارژ باتری رو به اتمام باشد یوپی‌اس در حالت تست می‌رود. قطعا قبل از پایان شارژ کامل، یو پی‌اس به حالت نرمال بر می‌گردد تا از قطع کامپیوترها و بارهای متصل به یوپی‌اس جلوگیری شود. انجام این تست ضمن آنکه باعث می‌شود عمکرد یو پی‌اس در زمان قطع برق و استفاده از باتری تست شود، بلکه به کاربر نشان می‌دهد که در چنین شرایطی، یو پی‌اس برای چه مدت Backup یا زمان برق‌دهی دارد. توصیه می‌شود در این حالت قبل از تست، باتری‌ها به طور کامل شارژ شوند (مثلا برای مدت حداقل 8 ساعت دائم).
تست برای مدت زمانی خاص یا Test UPS for Xmin: در این حالت کاربر قبل از انجام تست مدت زمانی را بر جسب ثانیه، دقیقه یا ساعت تعریف می‌نماید تا ببیند آیا یو پی‌اس مورد تست توانایی برق‌دهی در این مدت زمان را دارد یا خیر.
در ضمن از طریق انجام تنظیماتی بر روی یوپی‌اس و یا از طریق نرم‌افزار آن، می‌توان زمان انجام تست را بصورت روزانه، هفتگی، ماهیانه و یا در زمان و تاریخ خاصی زمانبندی نمود (Test Schedule) تا این عملیات به طور خودکار تست و گزارش شود.

مقالات برق و یو پی |باتری...
ما را در سایت مقالات برق و یو پی |باتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sina takaups بازدید : 32 تاريخ : شنبه 13 شهريور 1395 ساعت: 14:07

اساساً اگر بخواهيد انرژيهاي تجديد‌پذير از كاربرد وسيعي برخوردار شوند بايد كه تكنولوژي‌هاي ارايه شده ساده و قابل اعتماد بوده و براي كشورهاي كمتر توسعه يافته نيز مشكلات فني به همراه نداشته باشد و بتوان از منابع محدود مواد خام آنها نيز استفاده كرد. یو پی اس در مرحله بعدي نيز بايد به آب زياد نياز نداشته باشد. در همينجا بايد گفت كه تكنولوژي دودكش باتری یو پی اس داراي اين شرايط است. بررسيهاي اقتصادي نشان داده است كه اگر اين نيروگاهها در مقياس بزرگ (بزرگتر يا مساوي 100 مگاوات) ساخته شوند، قيمت برق توليدي آنها قابل مقايسه با برق نيروگاههايیو پی اس متداول است. اين موضوع كافي است كه بتوان انرژي خورشيدي را در مقياسهاي بزرگ نيز بهباتری یو پی اس خدمت گرفت. بر اين اساس مي‌توان انتظار داشت كه دودكشهاي خورشيدي بتوانند در زمينه توليد برق براي مناطق پرآفتاب نقش مهمي را ايفا كنند.

بايد توجه داشت كه تكنولوژي دودكش خورشيدي در واقع از سه عنصر اصلي تشكيل شده است كه اولي جمع‌‌كننده هوا و عنصر بعدي برج يا همان دودكش و قسمت آخر نيز توربينهاي باد آن است و همه عناصر آن براي قرنها است كه باتری یو پی اس بصورت شناخته شده درآمده‌اند و تركيب آنها نيز براي توليد برق در سال 1931 توسط گونتر مورد بحث قرار گرفته است.

در سال 84-1983 نيز نتايج آزمايشات و بحثهاي نمونه‌اي از دودكش باتری یو پی اس خورشيدي كه در منطقه مانزانارس در كشور اسپانيا ساخته شده بود، ارايه شد. در سال 1990 شلايش و همكاران در مورد قابل تعميم بودن نتايج بدست آمده از اين نمونه دودكش بحثي را ارايه كردند. در سال 1995 شلايش مجدداً اين بحث را مورد بازبيني قرار داد. در ادامه در سال 1997 كريتز طرحي را براي قرار دادن كيسه‌هاي پر از آب در زير سقف جمع‌آوري كننده حرارت ارايه كرد تا از اين طريق انرژي حرارتي ذخيره‌سازي شود. گانون و همكاران در سال 2000 يك تجزيه و تحليل براي سيكل ترموديناميكيیو پی اس ارايه كردند و بعلاوه در سال 2003 نيز مشخصات توربين یو پی اسرا مورد تجزيه و تحليل قرار دادند. در همين سال روپريت و همكاران نتايج حاصل از محاسبات ديناميك سيالاتي و نيز طراحي توربين براي يك دوربين خورشيدي 200 مگاواتي را منتشر ساختند. در سال 2003 دوز سانتوز و همكاران تحليلهاي حرارتي و فني حاصل از محاسبات حل شده به كمك كامپيوتر را ارايه كردند.
در حال حاضر در استراليا طرح نيروگاه دودكش خورشيدي با ظرفيت 200 مگاوات در مرحله طراحي و اجرا است. بايد گفت كه استراليا مكان مناسبي براي اين فناوري است چون شدت تابش خورشيد در اين كشور زياد است. در ثاني زمينهاي صافیو پی اس و بدون پستي و بلندي در آن زياد است و ديگر اينكه تقاضا براي برق از رشد بالايي برخوردار است ونهايتاً اينكه دولت اين كشور خود را به افزايش استفاده از انرژيهاي تجديد‌پذير ملزم كرده است و از اين رو به 9500 گيگاوات ساعت برق در سالیو پی اس از منابع تجديد پذير جديد نياز دارد.

مقالات برق و یو پی |باتری...
ما را در سایت مقالات برق و یو پی |باتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sina takaups بازدید : 37 تاريخ : چهارشنبه 10 شهريور 1395 ساعت: 13:06

طراحی سایت پروسه ای طولانی دارد تکرو وب انواع وب سایت فروشگاهی، وب سایت شخصی، وب سایت شرکتی و سایر وب سایتها را با تعرفه مناسب طراحی می کند. طراحی وب سایت خود را به تکرو وب واگذار کنید.

تکرو وب علاوه بر طراحی سایت خدماتی نظیر بهینه سازی وب سایت را ارائه می دهد در زمینه بهینه سازی سایت تکرو وب مشاوره رایگان رائه می دهد.

طراحی سایت تبریز

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو امری ضروری میباشد و برای ظاهر شدن در نتایج گوگل باید فرآیند بهینه سازی سایت انجام گیرد بهینه سازی به اختصار در زبان انگلیسی seo  نام دارد که سئو تلفظ می شود. ودر زبان فاسی به اختصار سئو سایت یا سئو وب سایت نامیده می شود.

طراحی وب سایت تبریز

تکرو وب علاوه بر خدمات طراحی سایت و سئو سایت ، در زمینه تولید محتوای بهینه برای وب سایتها نیز فعالیت می کند و در این زمینه بهینه ترین محتوا را برای وب سایت شما تولید می کند. طراحی وب سایت بهینه را با تکرو وب تجربه کنید.

محتوای بهینه همان محتوای سئو شده برای موتورهای جستجو مانند گوگل می باشد که محتوای بهینه باعث بهبود نتایج جستجو در کلمه ی مورد نظر شما خواهد بود.

بهینه سازی سایت در تبریز

مدیریت محتوا و تو لید محتوا از خدمات حرفه ای تکرو وب می باشد. محتوای سئو شده

لازمه ظاهر شدن در نتایج گوگل سئو خوب و حرفه ای می باشد تکرو وب سئو وب سایت شما را حرفه ای انجام می دهد.

سئو تبریز

سئو سایت را در تکرو وب حرف ای تجربه کنید سئو وب سایت ارزان و حرفه ای سئو بی نظیر.

تعرفه طراحی وب سایت را در تکرو وب ببینید تعرفه طراحی سایت حرفه ای و تعرفه طراحی وب سایت شرکتی و تعرفه وب سایت شخصی و تعرفه وب سایت فروشگاهی را در تعرفه وب سایت تکرو وب مشاهده کنید.

 

مقالات برق و یو پی |باتری...
ما را در سایت مقالات برق و یو پی |باتری دنبال می کنید

برچسب : طراحی حرفه ای وب سایت,طراحی حرفه ای وب سایت در ارومیه,طراحی حرفه ای وب سایت با جوملا,طراحی حرفه ای وب سایت فلش,طراحی حرفه ای وب سایت در شیراز,طراحی حرفه ای وب سایت سانی,طراحی حرفه ای وب سایت شیراز,طراح حرفه ای وب سایت,طراحي حرفه اي وب سايت,آموزش طراحی حرفه ای وب سایت, نویسنده : sina takaups بازدید : 42 تاريخ : پنجشنبه 4 شهريور 1395 ساعت: 0:58

با پيشرفت روز افزون علم و فناوري همواره نياز هاي یو پی اس جديد به وسايل و دستگاه هاي جديد تر جهت هماهنگي همه بخشهاي صنعت با اين پيشرفت ، به وجود مي آيند. بدين منظور شناخت و طراحي راه كارها و وسايل جديد امري است اجتناب ناپذير.از جمله اين پيشرفت ها ساخت نوع جديد و پيشرفته تري از موتورهاي الكتريكي به نام استپ موتور ها يا موتورهاي پله اي است كه با كاهش انواع هزينه ها در صناع كم كم جاي مكانيزم هاي پيچيده مكانيكي را خواهند گرفت.در اين مقاله سعي شده است یوپی اس تا بسيار مختصر و متناسب با محدوديت ها بزباني ساده و قابل درك ساختار و نحوه كاركرد و كنترل موتورهاي استپي  بررسي و بيان شود.

مقدمه:
 با درك ميدان هاي مغناطيسي و كشف آنكه مي توان انرژي الكريكي را به باتری یو پی اس انرژي مكانيكي تبديل نمود تحولي عظيم در تاريخ بشري بوجود آمد ، بگونه اي كه بشر روز به روز به تفكر و طراحي و ساخت وسايلي كه بتوانند با استفاده از انرژي الكتريكي ، انرژي مكانيكي توليد نمايند روي آورد. از اين رو  انواع موتور هاي الكتريكي به صحنه وجود آمده و همچنان سير تكميلي خود را طي نمودند تا به امروز كه مي توان براي هر نوع كاربري ، نوع خاصي از موتورها را بكار برد. اما ساخت اسپ موتور با امكاناتي تعمیر یو پی اس كه به طراحان و سازندگان ماشين آلات ميدهد ، به گونه اي برجسته سبب كاهش هزينه ها در همه زمينه ها مي شود. يكي از چندين مزاياي بسيار زياد اين نوع الكتروموتورها تبديل مكانيزم هاي بسيار پيچيده مكانيكي ، به تنها يك محرك استپي مي باشد. در ادامه با اين پديده جالب آشنا تر خواهيم شد.

استپ موتور يا موتور پله اي

 

 

يك استپ موتور وسيله اي الكتريكي است چرخش زاويه اي گسسته يا پله اي دارد یو پی اس و با اتصال به ضربان هايي در فركانسي خاص كار مي كند. هر ضربان فرستاده شده به موتور سبب یوپی اس حركت محور موتور تا زاويه اي معين مي شود كه اين زاويه ، زاويه استپينگ (Stepping Angle) ناميده مي شود.
شكل 1 ساختمان ساده شده يك استپ موتور "Bifilar" مگنت دائمي را نشان مي دهد.
روتور از جنس آهنرباي دائمي است و شش دندانه دارد یو پی اس كه با فاصله هاي مساوي و يك در ميان در قطب هاي N و S اطراف روتور قرار دارند.استاتور چهار قطب دارد كه هر قطب داراي پيچه اي است كه اين پيچه از مركز خروجي V را داراست.
پيچه هاي روي قطب هاي مختلف به هم وصلند بطوري كه یو پی اس تبریز فقط پنج سيم A , B , C , D & +V   از موتور خارج مي شوند.پيچه با ارسال جريان به سيم +V  و خروج آن از يكي از سيمهاي ديگر فعال مي شود.
سيم پيچ ها در دندانه هاي استاتور به روشي پيچيده مي شوند به طوريكه نتايج زير حاصل مي شود :
 
  • اگر سيم B فعال باشد ، قطب 1 شمال و قطب 2 جنوب خواهند بود و اگر سيم A فعال باشد قطب 1 جنوب و قطب 2 شمال مي شود.

 

  • اگر سيم C فعال باشد قطب 3 شمال و قطب 4
جنوب و اگر سيم D فعال باشد قطب 3 جنوب و در عوض قطب 4 شمال خواهند بود.
عملكرد استپ موتورها براساس اين قانون است كه وقتي قطبهاي مشابه دفع مي شوند باتری یو پی اس، قطبهاي مخالف جذب مي شوند. اگر سيم پيچ ها در توالي صحيح فعال باشند روتور در مسير و جهتي معين خواهد چرخيد.
شكل 2 نشان مي دهدكه روتور یو پی اس apc هنگامي كه پيچه ها با توالي داده شده در جدول 1 فعال اند چگونه مي گردد.

 

 

  

 



 همانطور كه در شكل 2 مشاهده مي شود ، ترتيب القاهاي داده شده  یو پی اس apc در در جدول 1 سبب چرخش روتور در جهت عقربه هاي ساعت مي شود.

 

 

 اگر توالي اين القا ها معكوس شود ، جهت حركت نيز یو پی اس epe معكوس مي شود.
 
 
 


 اگر حتي همه القا ها متوقف شده و هيچ جرياني به موتور وارد نشود ، یو پی اس به علت وجود آهنرباهاي دائمي در روتور بازهم مقداري جاذبه ميان قطب ها و دندانه ها وجود دارد. از اين رو حتي هنگامي هم كه هيچ تغذيه اي به موتور متصل نيست ، بازهم قدري ((گشتاور نگه دارنده)) در  موتور باقي مي ماند.

 

از شكل 2 مي توان مشاهده نمود كه موتور زاويه استپينگ يا زاويه باتری یو پی اس مرحله 30 درجه دارد و براي كامل كردن يك چرخه به 12 استپ يا مرحله نياز دارد. تعداد مرحله ها در هر دور در يك موتور استپي با اضافه كردن دندانه هاي بيشتر روي روتور مي تواند افزايش يابد و با اضافه كردن دندانه هايي به دندانه هاي استاتور ، زاويه استپينگ يا زاويه طي مرحله يك موتور یو پی اس apc  استپي را مي توان تا حد 1.8 درجه كوچك كرد به طوري كه براي طي يك چرخه دويست مرحله نياز باشد.

 

برنامه القاي پيچه ها در شكل 2 به القاي تك فاز معروف است ; از آنجا كه در هر زمان فقط يكي از چهار پيچه فعال است.

 

 

در هر مرحله دندانه هاي روتور دقيقا رد مقابل دندانه هاي فعال استاتور یو پی اس قرار مي گيرند. با اين حال راه اندازي موتور با دو پيچه حامل جريان در يك زمان امري ممكن است (القاي دو فازي). در اين حالت دندانه هاي روتور خود را در ميان دوتا از دندانه هاي فعال استاتور قرار مي دهند. جدول 2 برنامه كاري و موقعيت روتور را براي القاي دو فاز و تك فاز نشان مي باتری یو پی اس دهد.توجه داشته باشيد كه زاويه مرحله يا همان Stepping Angle براي دو نوع القا يكي است بجز اينكه موقعيت هاي روتور با نصف زاويه مرحله تعيين مي شوند.

 

اگر القاي تك فاز و دو فاز با هم تركيب شوند ، يك حالت نيم مرحله فروش یو پی اس (Half Step mode) حاصل مي شود. در اين حالت تعداد مراحل يا استپ ها در هر چرخه دو برابر است ; به طوري كه اگر موتوري در حالت مرحله كامل يا Full – Step براي كامل كردن چرخه به دويست دور نياز داشته باشد ، در حالت نيم مرحله يا Half – Step به چهارصد تعمیر یو پی اس دور براي تكميل آن نياز دارد. جدول 3 توالي كاركرد براي حالت نيم مرحله نشان مي دهد.
 
 

 

 


استپ موتوري كه در بالا شرح داده شد از دو پيچه با در مقابل هم قرار یو پی اس دادن مگنت هاي همنام در هر قطب استفاده مي كند. به اين دليل است كه اين نوع ، استپ موتور "Bifilar" ناميده مي شود.
نتيجه گيري
كارايي و امكانات يك استپ موتور بسيار بيشتر از انواع ديگر الكترو موتورها مي باشد. یو پی اس apc بدين لحاظ كه بسياري مكانيزم ها و حالات مختلف چرخش را مي توان از آنها گرفت و همچنين اين كه كنترل اين موتور ها بسيار آسان تر از سايرين است به طوري كه عمدتا به وسايل كنترل سرعت اضافي از قبيل ترمز هاي الكتريكي و مكانيكي نيازي ندارند.

 

پس بر ماست تا با افزايش دانش خود در مورد اين یو پی اس تبریز نوع كارامد از موتورهاي الكتريكي سعي در استفاده هرچه بيشتر از امكانات آنها كنيم
مقالات برق و یو پی |باتری...
ما را در سایت مقالات برق و یو پی |باتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sina takaups بازدید : 38 تاريخ : پنجشنبه 28 مرداد 1395 ساعت: 13:53

● پرسش‌های زیر ممکن است در خریدن تلویزیون برای شما هم مطرح شود:
▪ تفاوت تلویزیون پلاسمایی و LCD چیست؟

یو پی اس
هنگامی که می‌خواهید بین خریدن تلویزیون یو پی اس تبریزپلاسمایی و LCD(صفحه کریستال مایع) انتخاب کنید، یو پی اس تبریز در واقع دارید میان دو تکنولوژی در حال رقابت مقایسه انجام می‌دهید. هر دوی این تکنولوژی‌ها دو روی یک سکه دیجیتال هستند و در تلاش برای رسیدن به نتایج مشابهی هستند: تصاویر شفاف و با رنگ طبیعی.
در تلویزیون‌های پلاسمایی نور از سلول‌هایی منفرد ساطع می‌شود و می‌تواند با ظرافت سایه‌های رنگ‌ها را با جزئیات بیشتری نشان دهد، در حالیکه صفحه‌های LCD از نور پشتی لوله‌های فلورسانس استفاده می‌کنند یو پی اس تبریزکه از میان یک شاتر کرکره‌مانند عبور می‌کنند. یو پی اس
این سیستم‌های رقیب در سال‌‌‌های اخیر بازار را به دست گرفته‌اند و اگر شما بخواهید یک تلویزیون جدید بخرید احتمال از یکی از این یو پی اس تبریزدو تکنولوژی در آن استفاده شده است.

یو پی اس

▪ کدامیک از این دو بهترند؟
به زبان ساده به علت آنکه طریقه ساطع‌شدن نور از صفحه‌هایی پلاسمایی، یو پی اس تبریزکیفیت و وضوح رنگ از این صفحه‌ها تاثیر بسیار بیشتری در بینندگان در اتاقی ایجاد می‌کند که نور محیطی آن کمتر است مثلا در اتاق نشیمن. اما برعکس اگر می‌خواهید تلویزیونی را برای یک محل پرنورتر مثلا آشپزخانه‌تان بخرید، کارآیی LCDیو پی اس بسیار بیشتر است.
گرجه سازندگان این مسئله را که تلویزیون‌های پلاسمایی برق یو پی اس تبریزبیستر مصرف می‌کنند، کارشناسانیو پی اس تبریز مستقل مدعی‌اند که برق مصرفی این نوع تلویزیون‌ها تقریبا دو برابر بیشتر است.

یو پی اس
▪ آیا بزرگتر زیباتر است؟
شکی نیست که صفحه تلویزیون‌ها دارد بزرگ و بزرگتر می‌شود، اما گروه‌های مصرف‌کنندگان می‌گویند یو پی اسشاهدی وجود ندارد که هرچه صفحه نمایش تلویزیون بزرگتر شود، تصویر ان هم بهتر شود. البته یو پی اس تبریزاگر درخشندگی بالا مد نظر باشد، مطمئنا صفحه بزرگتر تاثیرگذارتر است.
در هرحال تردیدی وجود ندارد که یک خانواده متوسط که برای خریدن تلویزیون به فروشگاه می‌رود به اندازه و رنگ تلویزیون و حتییو پی اس تبریز نوع طراحی دستگاه کنترل راه‌ اهمیت بیشتری می‌دهد تا ظرافت‌های چگونگی انتقال تصاویر بر روی صفحه نمایش.
▪ آیا باید تلویزیون را به دیوار آویزان کرد؟
امروزه با دسترس قرار گرفتن صفحه‌‌های نمایش مسطح می‌توانیمیو پی اس تبریز آنها را روی دیوار نصب کرد. البته توجه داشته باشید که گیره‌‌ها و وسائل ثابت‌کننده روی دیوار را باید جدا بخرید و معمولا باید از کمک یک کارشناس برای نصب آنها استفاده کنید که مستلزم هزینه اضافی است و نیز بروشورهای یو پی اس تبریزبیشتری باید بخوانید.نهایتا باید مطمئن شوید که دیوار قدرت تحمل وزن این صفحه نمایش سنگین را داشته باشد.
▪ تلویزیون وضوح بالا چیست؟

یو پی اس
وضوح بالا یا HD به معنای سیگنال‌هاییو پی اس تبریز تلویزیونی است که که با وضوح بیشتری نسبت یو پی اس تبریز به قالب‌های سنتییو پی اس پخش می‌شوند و در نتیجه تصاویر واضح‌تر و زنده‌تری را بوجود می‌آورند.برای مثال در آمریکا که این سیستم برای اولین بار در میانه دهه ۱۹۹۰ ارائه شد و اکنون نیز رواج بیشتری دارد – تلویزیون‌های HD پنج برابر بیشتر نسبت به تلویزیون‌های معمولی اطلاعات یو پی اس تبریزویدئویی بیشتری را به نمایش می‌گذارند. در انگلیس در بسیاری از دستگاه‌های تلویزیون چه پلاسمایی و چه LCD قابلیت HD تلقیق شده است.
اما بسیاری از افراد نمی‌دانند که خریدن یکی از این سیستم‌ها ضرورتا به معنای نشان‌دادن خودکار تصاویر با وضوح بالا نیست. چرا که در حال حاضر تنها مشترکان تلویزیون‌های کابلی و ماهواره‌ای کانال‌های یو پی اس تبریزبا کیفیت HD را در اختیار دارند ( و برای آن یو پی اس تبریزهزینه اضافی می‌پردازند). به عقیده کارشناسان تا زمانی که پخش تلویزیونی زمینی به شکل HD درآید زمان زیادی باقی است.
▪ تلویزیون‌های قدیمی تا کی همچنان کار خواهند کرد؟

یو پی اس
سیگنال‌های تلویزیونی آنالوگ قدیمی در انگلیس از سال ۲۰۱۲ به بعد متوقف خواهند شد، به این ترتیب اگریو پی اس شما تلویزیون غیردیجینال داشته باشید یو پی اس تبریزو مشترک تلویزیون کابلی، ماهواره‌ای یا فرمت‌های گوناگون آنها نباشید، تلویزیونتان در این زمان کاملا بی‌مصرف می‌شود. علت آن است که همه سرویس‌های تلویزیونی کابلی/ماهواره‌ای/رایگان در این زمان با شکل دیچیتال پخش خواهند شد و این فرمت نهایتا به هنجار معمول یو پی اس تبریزپخش تلویزیونی بدل خواهد شد. البته مادامی که مشترک یکی از این فرمت ها باشید، تلویزیون قدیمی‌تان مشکلی ایجاد نخواهد کرد. و لازم نیست نگران HD، LCD و پلاسما و غیره باشید. حتی هنوز می‌توانید تلویزیونهای آنالوگ غیردیجیتال را به خصوص به شکل پرتابل برای اتاق خواب و ... بخرید، اما هنگام خرید این یو پی اس تبریزتلویزیون‌ها در نظر داشته باشید که انها هنگامی یو پی اسکه انقلاب دیجیتال در سال ۲۰۱۲ کاملا تحققیابد، دیگر کار نخواهند کرد.

مقالات برق و یو پی |باتری...
ما را در سایت مقالات برق و یو پی |باتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sina takaups بازدید : 34 تاريخ : شنبه 23 مرداد 1395 ساعت: 15:05

می دانیم یو پی اس پدیادر شبکه های جریان متناوب توان ظاهری که از مولدها دریافت می شود یو پی اسبه دو بخش توان مفید و غیر مفید تقسیم می شود . نحوه این تقسیم به شرایط مدار بستگی دارد به این یو پی اسمعنی که هر قدر ضریب توان CosΦ به يك نزدیکتر باشد سهم توان مفید بیشتراست .باتری یو پی اس این اتفاق در مدارتی رخ می دهدیو پی اس که مصارف اهمی آن بیشتر است .مانند سیستمهای باتری یو پی اس روشنایی یا تولید گرما توسط یو پی اسانرژی برق . اما می دانیم که سهم عمده مصارفیو پی اس شبکه ها را مصرف کننده های (اهمی – سلفی ) دریافت می کنند . مانند الکتروموتورها – ترانسفورماتورهای توزیع – چوکها و .... کهیو پی اس apc درآنها سیم پیچ یا سلف نقش اصلی را ایفا می کند . در سیمپیچها به علت خاصیت ذخیره سازی انرژی الکتریکی بصورت فروش یو پی اسمیدان مغناطیسی توان همواره بین شبکه و سلف رد یو پی اسو بدل می شود . سلف در یک چهارم زمان تناوبیو پی اس توان دریافت می کند و در یک چهارم بعدی زمان ، توان را به باتری یو پی اسشبکه پس می دهد .

یو پی اس پدیا
 

می دانیم در شبکه های جریان متناوبیو پی اس توانیو پی اس پدیا ظاهری که از مولدها دریافت باتری یو پی اسمی شود بهa دو بخش توان یو پی اس پدیامفیدیو پی اس و غیر مفید تقسیم می شود . نحوه این تقسیم به شرایط مدار بستگی دارد به این معنی که هر قدر ضریب توان CosΦ به يك نزدیکتر باشد سهم توان مفید بیشتراست . این اتفاق در مدارتی رخ می دهد که مصارف اهمی آن بیشتر استباتری یو پی اس  .مانند سیستمهاییو پی اس apc  روشنایییو پی اس یا تولید گرما توسط انرژی برق . اما می دانیم یو پی اسکه سهم عمده مصارف شبکه ها را مصرف کننده های (اهمی – سلفی ) دریافت می کنند . مانند الکتروموتورها – ترانسفورماتورهای باتری یو پی اس توزیع – چوکها و .... که درآنها سیم پیچ یا سلف نقش اصلی را ایفا می کند .باتری یو پی اس در سیمپیچها به علت خاصیت ذخیره سازی انرژی الکتریکی بصورت میدان مغناطیسی توان همواره یو پی اسبین شبکه فروش یو پی اسو سلف رد و بدل می شود . سلف در یک چهارم زمان تناوب توان یو پی اسدریافت می کند و در یک چهارم یو پی اس apc بعدی زمان ، توان را به شبکه پس می دهد .

درست است که نتیجه ریاضی این عمل یعنی عدم مصرف انرژی زیرا توان داده شده به یو پی اس پدیاسلف باتری یو پی اس با توان دریافت شده از ان یو پی اسبرابر است اما در عمل این اتفاق رخ نمی دهد زیرا توان پس داده شده یو پی اس apcبه شبکه امکان استفاده را برای مولد ایجاد نمی کند و این توان در هر حالتی از مولد دریافت شده است . و برای رسیدن به مصرف کننده اهمی – سلفی از شبکه توزیع شامل : سیمها – کابلها و ... عبور کرده است. نتیجه اینکه یو پی اسسلف توانی را از مولد دریافت می کند اما این توان را به شبکه پس می دهد . این توان قابل استفاده نیست و در مسیر عبور تلف می شود . پس مقدار از توان تلف می شود . مصرف کننده های فوق برای انجام اینکار به توان مذکور نیاز دارند اما این توان برای شبکه مضر است یو پی اس apc و زیانهای زیر را در پی داردیو پی اس :اضافه شدن جریان مولد و درنتیجهباتری یو پی اس  نیاز به مولدهایی با توانهای بیشتر

- چون جریان شبکه زیاد می شود به سیمها و کابلهایی با سطح مقطع بالاتر برای کاهش افتیو پی اس پدیا ولتاژ نیاز است که این موضوع هزینه اولیه شبکه را افزایش می دهد .

-
اتلاف توان در شبکه های توزیع بصورت حرارت روی می دهد در نتیجهباتری یو پی اس هر کاری کنید نمی توانید از این یو پی اساتلاف جلوگیری کنید . نتیجه این اتلاف توان ،کاهش ولتاژ مصرف کننده می باشد که این موضع راندمان مصرف کننده را پایین می آورد .

-
نمی توان این توان را به مصرف کننده های اهمی سلفییو پی اس apc  تحویل نداد زیرا کار آنها مختل می شود .

 

خازن ناجی شبکه های تولید و توزیع

توان هم در خازنها بصورت توان غیر مفیدیو پی اس است درست مانندیو پی اس پدیا سلفها در یک چهارم پریودیو پی اس موج متناوب ،توان دریافت می کنند و دریو پی اس apc  یک چهارم بعدی توان را تحویل می دهند پس خازنها هم مانند سلفها باعث افرایش توان راکیتو ( غیر مفید ) فروش یو پی اسشبکه می شوند اما اتفاق بامزه زمانی روی می دهد که خازن و سلف با هم در شبکه قرار گیرند .

این دو برعکس هم عمل می کنند . یعنی زمانییو پی اس پدیا که سلف توان می گیردباتری یو پی اس  خازن توان می دهد و زمانی که سلف توان می دهد خازن توان می گیرد .یو پی اس پس توانهای غیر مفید این دو فقط یکبار از شبکهیو پی اس apc  دریافت می شودیو پی اس و در زمانهای بعد بین آنها تبادل می شود بدون اینکه مولد این توان را تحمل کند . پس مصرف کننده های اهمی سلفی توان راکتیو خود را دریافت می کنند و مولد و شبکه توزیع آنرا تولید و پخشباتری یو پی اس نمی کنند زیرا این کار یو پی اسرا خازن انجام می دهد . این خازنها از حالا به بعد ، خازنهای اصلاح ضریب توان نام می گیرند باتری یو پی اس و وظیفه آنها تامین توان راکتیو مورد نیاز مصرف کننده های اهمی سلفی است .

 

اتصال خازن به شبکه

خازنهای اصلاح ضریب توان باید در شبکه بصورتیو پی اس موازی قرار گیرند باتری یو پی اس . برای اینکار فروش یو پی اسدر شبکه های تکفاز باید به فاز و نول وصل شوند و در شبکه یو پی اسهای سه فاز پس از اتصال بصورت ستاره یا مثلث آنگاه به سه فاز متصل می شوند . این خازنها باید از انواعی انتخاب شوند که بتوانند دایمی در مدار قرار گیرند پس باید بتوانند ولتاژ شبکه را تحمل کنند در محاسبه خازن از انواعییو پی اس apc  استفاده می شود یو پی اس پدیاکه ولتاژ مجاز باتری یو پی اس آنها 15% بیشتر از ولتاژ شبکه باشد .

محاسبه خازن

نقش خازن در شبکه کاهش یو پی استوان راکتیو مصرف کنندیو پی اس apc  های اهمی باتری یو پی اس – سلفی از دید مولدها است .یو پی اس با این اتفاق ضریب توان مفید به یک نزدیک می شود . پس با کنترل ضریب توان امکان کنترل توان راکتیو وجود دارد . این کار بکمک یک باتری یو پی اسکسینوس فی متر صورت می گیرد . یعنی بکمک کسینوس فی متر می توان دریافت که ضریب یو پی اس apc توان و در نتیجه توان باتری یو پی اس راکتیو در چه وضعیتی قرار دارد .

 

خازن مذکور باید برابر نیاز یو پی اس apcشبکه باشد در غیر اینصورتیو پی اس خود توان راکتیو از مولدیو پی اس apc دریافت می کند و همچنین سببباتری یو پی اس  افزایش ولتاژ آن می شود . پس باید خازن مطابق نیاز شبکه محاسبه شود .پرسش : شبکه به چه مقدار خازن نیاز دارد ؟

پاسخ : مقداری که ضریبیو پی اس apc  توان را به یک نزدیک کند . این مقدار خازن خود توان راکتیوی یو پی اسایجاد می کند که توان راکتیو مصرف کننده اهمی – سلفی را جبران می کند . پس مقدار خازن به مقدار توان راکتیو مدار بستگی دارد .یو پی اس پدیا هر قدر این توان قبلباتری یو پی اس  از خازن گذاری بیشتر باشد ، اندازه خازن نیز بزرگتر خواهد بود .

با توجه به مطالب گفته شده باید برای محاسبه خازن دو مقدار مشخص شود :

 

یک – مقدار ضریب توان شبکه یو پی اس apcقبل از خازن گذاری

دو – مقدار ضریب توان شبکه بعد از خازن گذاری که انتظار داریم شبکه به آن برسد

سه - اندازه توان اکتیو

 

پس از تعیین این مقادیرمراحلیو پی اس زیر را پی می گیریم . فروش یو پی اسبرای مقدار ضریب توان مطلوبیو پی اس یو پی اس پدیامثلا عدد 9/0 مقدار خوبی است . حال دو مقدار ضریب توان داریم یکی ضریب توان شبکه قبل از خازن گذاری و دیگری ضریب توان مطلوب که می خواهیم با گذاردن خازن به آن برسیم . بکمک رابطه زیر مقداریو پی اس توان راکتیو مورد نظر را که با آمدن یو پی اس apc خازن تامین می شود محاسبه می کنیمباتری یو پی اس . ( توجه : در خرید خازنهای اصلاحیو پی اس ضریب توان بجای فارد برای تعیین ظرفیت خازن از میزان توان راکتیو آن خازن سخن گفته می شود.)

 

یو پی اس

مقالات برق و یو پی |باتری...
ما را در سایت مقالات برق و یو پی |باتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sina takaups بازدید : 34 تاريخ : پنجشنبه 21 مرداد 1395 ساعت: 16:08

برای شناخت بازارهای صنعتی یو پی اس ، لازم است که آن را از بسیاری جنبه‌های متفاوت با بازار یو پی اس های مصرفی، مورد بررسی قرار داد. در بازار صنعتی، هدف از خرید یو پی اس ، تقویت خطوط تولید، ولی در بازار مصرفی هدفاز خرید یو پی اس ، برآورده شدن نیازهای شخصی افراد است.

فروش یو پی اس

بنابراین، می‌توان انگیزه خرید یو پی اس را در بازار صنعتی، معقول و عقلایی و در بازار مصرفی تا حد زیادی از روی احساس دانست. در مقایسه با بازار مصرفی، حجم سفارشات یو پی اس در بازار صنعتی اغلب بالاتر است. در این گونه بازارها، یافتن بیش از ۲۰ شرکت برای یک فروشنده یا عرضه کننده صنعتی کاری بسیار دشوار است. از طرف دیگر مشتریان صنعتی غالبا بر اساس نزدیکی به منابع طبیعی و تولیدی نزدیک به هم و از لحاظ جغرافیایی متمرکز هستند.

تعمیر یو پی اس

به همین دلیل می‌توان روابط نزدیک‌تر و استوارتری را در طول زمان، بین عرضه کنندگان و مشتریان یو پی اس در این بازارها انتظار داشت. در مقایسه با مشتریان یو پی اس های مصرفی، مشتریان صنعتی به خاطر پول و سرمایه بیشتری که صرف خرید کالاها می‌کنند، از دانش، تخصص و آگاهی بیشتری نسبت به مشتریان بازار مصرفی برخوردارند. بنابراین، تاکید آگهی های بازرگانی و تبلیغات در بازارهای صنعتی بیشتر حول محور اطلاعات فنی و واقعی است .

قیمت یو پی س

در حالت کلی می توان ادعا کرد که امر ترفیع فروش یو پی اس در بازارهای صنعتی، بیشتر از طریق نمایشگاه‌های تجاری و کاتالوگ های صنعتی، انجام می‌پذیرد. در امر توزیع کانال های توزیع نیز باید گفت که در بازارهای صنعتی، لایه‌های کمتری از واسطه‌ها وجود دارد و به این خاطر که تاخیر در سفارشها می‌تواند باعث توقف و تعطیلی خط تولید یک مشتری شود، توزیع فیزیکی در این بازارها، مسئله‌ای بسیار مهم و قابل توجه است.

باتری یو پی اس

مقالات برق و یو پی |باتری...
ما را در سایت مقالات برق و یو پی |باتری دنبال می کنید

برچسب : بازار یو پی وی سی,بازار یو پی وی سی ایران,بازار یو پی اس,بازار پروفیل یو پی وی سی,بازار کار یو پی وی سی,بازار سی پی یو, نویسنده : sina takaups بازدید : 48 تاريخ : دوشنبه 18 مرداد 1395 ساعت: 19:20

كنترل كننده هاي دور موتورهاي الكتريكي هر چند كه ادوات پيچيده اي هستند ولي چون در ساختمان آنها از مدارات الكترونيك قدرت استاتيك استفاده مي شود و فاقد قطعات متحرك مي باشند، باتری یو پی اس از عمر مفيد بالائي برخوردار هستند . مزيت ديگر كنترل كننده هاي دور موتور توانائي آنها در عودت دادن انرژي مصرفيیو پی اس در ترمزهاي مكانيكي و باتری یو پی اسيا مقاومت هاي الكتريكي به شبكه مي باشد . در چنين شرائطي با استفاده از كنترل كننده هاي دور مدرن مي توان از اتلاف اين نوع انرژي جلوگيري نمود . بطوريكه دریو پی اس apc برخي كاربردها قيمت انرژي بازيافت شده از اين طريق ، در كمتر از يكسال معادل یو پی اسهزينه سرمايه گذاري سيستم بازيافت انرژي مي شود .
کنترل کننده های دور موتور انواع مختلفی دارند. آنها قادرند انواع موتورهای ACو DCرا کنترل کنند. یو پی اسقیمت کنترلرها وابسته به نوع تکنولوژی بکار رفته در ساختمان آنها میباشد.

یو پی اس

1- روش تثبیت نسبت ولتاژ به فرکانس(یا کنترل V/ Fثابت) : ساده ترین روش کنترل موتورهای  AC روش تثبیت نسبت ولتاژ به فرکانس میباشد.یو پی اس اینک این روش، بطور گسترده در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع کنترلرها از نوع اسکالر بوده و بصورت حلقه باز با پایداری خوب عمل میکنند. مزیتیو پی اس apc این روش سادگی سیستمهای کنترلی آن است. در مقابل این نوع کنترلرها برای یو پی اسکاربردهای با پاسخ سریع مناسب نمی باشند.

باتری یو پی اس
2- روش کنترل برداری : روبوتها و ماشینهای ابزار نمونه هائی یو پی اساز کاربردهای با دینامیک بالا هستند. باتری یو پی اسدر این کاربردها روشهای کنترلی برداری استفاده میشود. در روشهای کنترلی برداری با تفکیک مولفه های جریان استاتور به دو مولفه تورک ساز و فلو ساز، و کنترل آنها با استفاده باتری یو پی اساز رگولاتورهای PIترتیبی داده میشود که موتور AC

نظیر موتور DCکنترل شود. و بدین ترتیب تمام مزایای موتور DCاز جمله پاسخ گشتاور سریع آنها در موتورهای ACنیز در دسترس خواهد بود.

یو پی اس apc
3- روش کنترل مستقیم گشتاور (Direct TorqueControl ) : پاسخ گشتاور در روشهای  برداری حدود 10 – 20msو یو پی اسدر روشهای کنترل مستقیم گشتاور (Direct TorqueControl )این زمان حدود5ms است

هنگامي‎‎كه استفاده از مبدل‎هاي الكترونيك قدرت در اواخر دهه 1970 معمول گرديد،یو پی اس توجه بسياري از مهندسين شركت‎هاي برق درمورد توانايي پذيرش اعوجاج هارمونيكي توسط سيستم‎هاي قدرت را برانگيخت . پيش‎‎بيني‎هاي مأيوس‎‎كننده‎‎اي از سرنوشت سيستم‎‎هاي قدرت یو پی اس apcدرصورت اجازه استفاده ازاين تجهيزات انجام گرفت. درحالي‎‎كه بعضي ازاين نگراني‎ها احتمالاً بيش از حد قلمداد گرديدند، ولي بررسيباتری یو پی اس مفهوم كيفيت برق مديون اين افراد به‎دليل پيگيري آنها یو پی اسدرمورد اين مسئله مي‎‎باشد.


بروز هارمونيك در سيستم‎هاي برق اولين پيامد عناصر غيرخطي در شبكه است. یو پی اسبه‎‎‎خاطر گسترش فزاينده استفاده از عناصر غيرخطي در سيستم‎‎هاي برق، مانند راه‎‎اندازها (درايورهاي تنظيم سرعت) و مبدل‎‎هاي الكترونيكي قدرت، مقدار هارمونيك شكل موج جريان و ولتاژ به‎‎‎طور یو پی اس apcچشمگيري افزايش يافته است و بنابراين اهميت موضوع كاملاً مشخص است.


بررسي مسائل هارمونيك‎‎ها منجر به تحقيقاتي گرديد كه نتايج آن نقطه‎‎نظرات متعددي درمورد كيفيت برق بود. یو پی اسبه‎‎نظر برخي از محققين، اعوجاج هارمونيكي هنوز مهمترين مسئلـه كيفيت برق مي‎‎باشد. مسائل هارمونيكي با بسياري از قوانين معمولي طراحي سيستم‎هاي قدرت و عملكرد آن تحت فركانس اصلي مغاير است. بنابراين مهندس برق با پديده‎‎هاي ناآشنايي روبرو مي‎‎شود كه نياز به ابزار پيچيده یو پی اسو تجهيزات پيشرفته براي حل مشكلات و تجزيه و تحليل آنها دارد. گرچه تحليل مسائل هارمونيكي مي‎‎تواند دشوار باشد، ولي خوشبختانه همة سيستم قدرت داراي مشكل هارمونيكي نيست و فقط


درصد كمي از فيدرهاي مربوط به سيستم‎هاي توزيع تحت‎‎تأثير عوامل ناشي باتری یو پی اساز هارمونيك‎‎ها قرار مي‎‎گيرند. مشتركين برق در صورت وجود هارمونيك‎ها مشكلات زيادتري از شركت‎هاي برق را تحمل مي‎كنند. مشتركين صنعتي كه از محركه‎‎هاي موتور با قابليت تنظيم سرعت،باتری یو پی اس كوره‎‎هاي قوس الكتريكي، كوره‎‎هاي القايي، يكسوكننده‎‎ها ، اينورترها، دستگاه‎‎هاي جوش و نظاير آن استفاده مي‎‎كنند، نسبت به مسائل ناشي از اعوجاج هارمونيكي ضربه‎‎پذيرتر از بقية مشتركين مي‎باشند.


اعوجاج هارمونيكي يك پديده جديد در سيستم‎هاي قدرت به شمار نمي‎رود. نگراني ناشيیو پی اس از اعوجاج در بسياري از دوره‎ها درسيستم‎هاي قدرت الكتريكي جريان متناوب وجود داشته و دنبال شده است. جستجوي منابع و مطالب تكنيكي دهه‎هاي قبل نشان مي‎دهد كه مقالات مختلفي دررابطه با اين موضوع انتشار يافته است. اولين منابع هارمونيكي شناخته‎‎شده، ترانسفورماتورها بودند و اولين مشكل نيز در سيستم‎هاي تلفن پديد آمد. استفاده گروهي از لامپ‎هاي قوس الكتريك به‎‎‎دليل مؤلفه‎هاي هارمونيكي توجهات خاصي را برانگيخت ولي اين مسائل به اندازه اهميت مسئله یو پی اسمبدل‎هاي الكترونيك قدرت در سال‎هايیو پی اس apc اخير نبوده است.


خوشبختانه در طي اين سال ها پژوهشگران متوجه شده اند كه اگر سيستم انتقال به نحو مناسبي طراحي گردد،باتری یو پی اس به‎‎نحوي كه بتواند مقدار توان موردیو پی اس نياز بارها را به راحتي تأمين نمايد، احتمال ايجاد مشكل ناشي از هارمونيك‎ها براي سيستم قدرت بسيار كم خواهدبود،یو پی اس گرچه اين هارمونيك‎ها مي‎توانند موجب مسائلي در سيستم‎هاي مخابراتي شوند. اغلب در سيستم‎هاي قدرت مشكلات زماني بروز مي‎كنند كه خازن‎هاي موجود در سيستم باعث ايجاد تشديد دريك فركانس هارمونيكي گردند. دراين شرايط اغتشاشات و اعوجاجات، بسيار بيش از مقادير معمول مي‎گردند. امكان ايجاد باتری یو پی اساين مشكلات در مورد مراكز كوچك مصرف وجود یو پی اسدارد ولي شرايط بدتر در سيستم‎هاي صنعتي به‎دليل درجه زيادي از تشديد رخ مي‎دهد


وقتي تجهيزات بتوانند در سرعت كاهش‎‎يافته كار كنند چند گزينه قابل انتخاب است.


مثال‎‎هاي ذيل نمونه‎‎هايي براي همه صنايع هستند


AC فركانس متغير (با تنظيم فركانس)


وقتي پمپ‎‎هاي گريز از مركز، فن‎‎ها و دمنده‎‎ها در سرعت ثابت كار مي‎‎كنند و یو پی اسخروجي با استفاده از والوها و مسدود‎‎كننده‎‎ها كنترل مي‎شود باتری یو پی اسموتور صرفنظر از مقدار خروجي در نزديكي بار كامل كار مي‎‎كند كه باعث مي‎شود انرژي زيادي توسط اين مسدودكننده‎‎ها و والوها تلف شود. اگر اين تجهيزات بتوانند همواره در سرعت مورد نياز كار كنند مقدار زيادي انرژي صرفه‎‎جويي مي‎شود. یو پی اس apcدرايوهاي تنظيم سرعت باعث باتری یو پی اسمي‎شوند تجهيزات باتوجه به نياز سيستم در حالت بهينه عمل كنند.


كنترلرهاي AC تنظيم فركانس (فركانس متغيير) وسايل پيچيده‎‎اي یو پی اسبوده و گرانقيمت هستند. بااين‎‎حال مي‎‎توانند به‎‎‎راحتي به‎ موتورهاي القايي AC استاندارد اضافه شوند. با هزينه تجهيزات كمتر و هزينه‎‎هاي الكتريكي بيشتر (با كاهش هزينه تجهيزات و افزايش هزينه‎‎هاي الكتريكي) باتری یو پی اسكاربرد اين وسايل در اغلب موارد اقتصادي مي‎شود. بسياري از انواع پمپ‎‎ها، فن‎‎ها، ميكسچرها، نقاله‎‎ها، خشك‎‎كننده‎‎ها، خردكننده‎‎ها (سنگ‎‎شكن‎‎ها) آسياب‎‎ها، صافي‎‎ها و برخي انواع كمپرسورها، دمنده‎‎ها و همزن‎‎ها در یو پی اسسرعت‎‎هاي مختلف با وسايل تنظيم یو پی اس apcسرعت كار مي‎‎كنند.


تجهيزات مجهز به‎ تنظيم سرعت كمنراز نصف تجهيزات مجهز به‎ مسدودكننده انرژي مصرف مي‎‎كنند.


در عمل بايد براي محاسبه دقيق صرفه‎‎جويي باتری یو پی اسحاصل براساس كيلووات بازده موتور هم یو پی اسدرنظر گرفته شود. بازده موتور تا زير50درصد ظرفيت نامي افت مي‎‎كند.


DC حالت جامد (نيمه‎‎هادي)


مي‎‎توان با تنظيم سرعت با استفاده از یو پی اسدرايوهاي DC صرفه‎‎جويي‎‎هاي مشابهي را انجام داد. باتری یو پی اسهزينه اوليه نسبت‎‎به‎ درايوهاي AC تنظيم فركانس بيشتر است به‎‎‎خصوص وقتي مستقيماً بتوان از كنترلرهاي الكتريكي در موتور AC استفاده كرد. تعمير و نگهداري


كموتاتور و زغال نيز هزينه زيادي در درايوهاي DC دربردارد. همچنين سيستم‎‎هاي DC نسبت‎‎به‎ یو پی اسهواي خورنده و كثيف (مملو از ذرات) كه در يك محيط صنعتي معمول است حساس‎‎ترند.


بنابراين درايوهاي AC معمولاً ترجيح داده مي‎شوند مگر در مواردي كه شرايط عملياتي برخي باتری یو پی اساز مشخصه‎‎هاي سيستم‎‎هاي DC از قبيل تنظيم سرعت خيلي دقيق، معكوس كردن سريع جهت، يا گشتاور ثابت در رنج سرعت نامي مورد نياز باشد.از اين درايوها در ماشين‎‎هاي حديده ((drawing machins، پوشش‎‎دهنده‎‎ها (لعاب‎‎دهنده‎‎ها coaters) ماشين‎‎هاي تورق (laminators)، دستگاه‎‎هاي سيم‎‎پيچي یو پی اس apc(winders) و ساير تجهيزات استفاده مي‎شود.


ساير تكنيك‎‎هاي تغيير سرعت موتور عبارت است از درايوهاي لغزش (slip) الكترومكانيكي،یو پی اس درايوهاي سيال. و موتورهاي القايي (موتورهاي با روتور سيم‎‎پيچي‎‎شده). اين درايوها با تغيير درجه لغزش بين درايو و عنصر درحال حركت سرعت را كنترل مي‎‎كنند. چون قسمتي از انرژي مكانيكي كه تبديل به‎ بار نمي‎‎شود به‎ حرارت تبديل مي‎گردد اين درايوها داراي بازده كمي بوده و معمولاً به‎‎‎خاطر مشخصه‎‎هاي خود در كاربردهاي خاصي به‎‎‎كار برده مي‎‎شوند. مثلاً ممكن است از درايوهاي سيال باتری یو پی اسدر سنگ‎‎شكن‎‎ها (خردكننده‎‎ها) استفاده شوند چون داراي ظرفيت توان بالا،یو پی اس apc انتقال گشتاور آسان، توانايي مقاومت باتری یو پی اسدربرابر بارهاي شوك، قابليت مقاومت در سيكل‎‎هاي سكون (ازكارافتادگي)، ماهيت ايمني آن و قابليت تحمل هواي ساينده را دارند.


چون درايوهاي AC و DC  سرعت چرخنده اصلي را تغيير مي‎‎دهند براي صرفه‎‎جويي در انرژي ترجيح داده مي‎‎شوند.

 

درايوهاي تنظيم سرعت مكانيكي ساده‎‎ترينیو پی اس و ارزانترين وسايل تغيير سرعت هستند. یو پی اساين نوع چرخ‎‎هاي قابل تنظيم مي‎‎توانند در امتداد محور باز و بسته شوند و درنتيجه ميزان تماس چرخ را با تسمه تنظيم كنند.


مزيت عمده درايوهاي مكانيكي سادگي آنها ، سهولت تعمير و نگهداري وباتری یو پی اس هزينه پايين آنها است. يك سرويس تعمير و نگهداري درحد متوسط و كنترل سرعت با دقت كم (معمولاً 5درصد) از خصوصيات اين درايوها است.


درايوهاي تسمه‎‎اي براي گشتاورهاي كم تا متوسط (100اسب‎‎بخار) در دسترس هستند. یو پی اسبازده درايوهاي تسمه‎‎اي 95 درصد است و نسبت كاهش سرعت تا 10به‎ 1 مي‎‎رسد.


از درايوهاي زنجيري فلزي در گشتاور زياد استفاده مي‎شود.باتری یو پی اس اين درايوها مشابه یو پی اس apcدرايوهاي تسمه‎‎اي هستند فقط به‎‎‎جاي تسمه‎‎هاي لاستيكي از تسمه‎‎هاي فلزي استفاده شده است.

وقتي فقط با يك كاهش سرعت به‎ نتيجه رضايت‎‎بخش برسيم گزينه ارزانتري را مي‎‎توانيم انتخاب كنيم. اگرچه سرعت‎‎هاي متغيير اين باتری یو پی اسمزيت را دارند كه در وضعيت‎‎هاي مختلف مي‎‎توان سرعت بهينه را به‎‎‎كار برد، در مواقعي كه رنج تغيير سرعت محدود استیو پی اس apc و زماني كه موتور بايد در سرعت پايين‎‎تري كار كند نسبت‎‎به‎ زمان كل كار موتور كم است احتمالاً يك كاهنده تك‎‎سرعته ازنظر هزينه و اثربخشي به‎‎‎صرفه‎‎تر است.


درايوهاي تسمه‎‎اي: در اين درايوها يك (يك‎‎بار) كاهش یو پی اسسرعت با كمترين هزينه همراه است چون به‎‎‎راحتي مي‎‎توان چرخ‎‎ها را عوض كرد. یو پی اس apcازآنجاكه با نصب دوباره چرخ‎‎هاي قديمي براحتي مي‎‎توان تغييرات را بازگرداند از اين روش وقتي استفاده مي‎شودیو پی اس كه كاهش خروجي براي يك دوره معين موردنياز است. مثلاً وقتي سطح توليد براي يك زمان نامشخص كاهش يافته ولي ممكن است در آينده نياز باشد كه به‎ ظرفيت اوليه برگرديم


كاهش دور توسط چرخ‎‎دنده: حالت‎‎هاي مشابه‎‎ايیو پی اس apc را توسط تغيير چرخ‎‎دنده مي‎‎توان به‎‎‎كار برد.


تعويض موتور: درمواردي كه يك بار كاهش سرعت موردنياز است يك موتور با سرعت كم‎‎تر را نيز مي‎‎توان جايگزين‎‎نمود.

موتور دوسرعته يك راه‎‎حل اقتصادي ميانه درمقايسه با استفاده از‎ درايوهاي چندسرعته و سرعت ثابت است.


همانطوركه در مثال‎‎هاي قبلي بيان شد چون توان مصرفي با مكعبیو پی اس apc (توان سوم) سرعت متناسب است،باتری یو پی اس صرفه‎‎جويي در انرژي اهميت زيادي دارد.باتری یو پی اس درعمل يك افزايش جزئي به‎‎‎خاطر تلفات اصطكاك رخ مي‎‎دهد. از اين روش و استفاده از روش‎‎هاي كنترلي ديگر مي‎‎توان خروجي را در يك رنج محدود كنترل كرد.


دوسرعت را مي‎‎توان از يك سيم‎‎پيچ به‎‎‎دست آورد ولي سرعت پاييني بايد نصفیو پی اس سرعت بالايي باشد. مثلاً سرعت‎‎هاي موتور به‎ اين شكل است 900/1800 ، 600/1200 ، 1800/3600


وقتي به نسبت‎‎هاي ديگري از سرعت نياز است استفاده از يك استاتور یو پی اس apcدو سيم‎‎پيچه ضروري است. از موتورهاي قفسي چندسرعته (multispeed squirrel cage motors) نيز كه داراي سه يا چهار سرعت همزمان هستند مي‎‎توان استفاده نمود.


قيمت موتورهاي دوسرعته تقريباً دو برابر موتورهاي تك‎‎سرعته است. باتری یو پی اساگر يك موتور بتواند در دوره‎‎هاي زماني محسوسي با سرعت كم‎‎تر كار كند صرفه‎‎جويي حاصله سرمايه‎‎گذاري اضافي را توجيه مي‎‎كند. در موتورهاي چندسرعته استارترهاي گرانقيمتي موردنياز است باتری یو پی اسچون اندازه محافظ‎‎هاي اضافه‎‎بار در سرعت‎‎هاي مختلف متفاوت است


درایو یا کنورتور فرکانس و یا کنترلکننده دور موتور برای تنظیم دور الکتروموتورهای AC (موتورهای سه فاز ) استفادهمیگردد. درایوها قادرند دور موتور را از صفر تا


چندین برابر دور نامی موتور و بطورپیوسته تغییر دهند.      

تنظیم دور در الکتروموتورها علاوه بر منعطف نمودن پروسههای صنعتی ، یو پی اسدر کاربردهای زیادی منجر به صرفه جوئی انرژی هم میگردد. علاوه بر آندرایوها جریان راه اندازی کشیده شده از شبکه را به میزان زیادی کاهش میدهند. بطوریکه این جریان خیلی کمتر از جریان اسمی موتور است.

درایوها میتوانندموتور را بطور نرم و کاملا کنترل شده استارت و استپ نمایند. زمان استارت و استپ رامیتوان بدقت تنظیم نمود. این زمانها میتوانند کسری از ثانیه و یا صدها دقیقه باشد. توانائی درایو در استارت و استپ نرم موجب کاهش قابل ملاحظه تنشهای مکانیکی درکوپلینگها و سایر ادوات دوار میگرد

درايوهاي مدرن امروزي بر اساس تكنولوژي مدولار ساخته ميشوند. اين امر هم درقسمتهاي باتری یو پی اسسخت افزاري و هم در قسمتهاي نرم افزاري درايو رعايت ميشود. ساختار مدولارقابليت بر آورده سازي بسياري از نيازهاي مشتري را دارد. اغلب اين درايوها ازتكنولوژي كنترل برداري بهره ميگيرند. اين روش كنترل امكان كنترل موتور را با دقت وديناميك زياد فراهم مياورد. بطوريكه اين درايوها اينك قادرند باتری یو پی اسدرست نظير درايوهاي DC رفتار نمايند. آنها را ميتوان در كاربردهاي كنترل سرعت و يا كنترل گشتاور بسهولتمورد استفاده قرارداد. بطوريكه سادگي  و استحكام موتورهاي القائي دركنار ايندرايوها مجموعه اي مطمئن و كارا از آنها ميسازد . هر چند كه اين درايوها ازتكنولوژي الكترونيك قدرت پيچيده  استفاده ميكنند اما بدليل استاتيك بودنشان هزينههاي نگهداشت زياديیو پی اس به صنعت تحميل نمي كنند.


درایوهای مدرن قادرند بطور اتوماتیک فلو ی مغناطیسی در موتور را در سطح یو پی اس apcبهینه اننگهدارند. این ویژگی در جاهائی که بار موتور کم است منجر به صرفه جوئی انرژی خواهدشد.

درايوهاي مدرن امروزه در كاربردهاي فيدبك و سرو نيز بسهولت بكار گرفته ميشوند. ساختار مدولار آنها بگونه اي است كه ميتوان متناسب یو پی اسبا كاربرد از كارتهاي اختيارياستفاده نمود. اين كارتها امكان تطبيق درايو با كاربرد مشتري را فراهم مي آورند. دركنار اينیو پی اس مقدورات سخت افزاري بايد به برنامه هاي نرم افزاري متعددي نيز اشاره نمود،كه معمولات توسط سازندگان درايو براي نيازهاي مختلف باتری یو پی اسصنعتي ارائه ميشود. استفاده ازاين برنامه هاي كاربردي بسيار ساده بوده و كاربر ميتواند برنامه دلخواه خود راانتخاب و در داخل درايو قراردهد. درايوهاي امروزي ميتوانند بسياري از فيلد باسهايموجود را پشتيباني كنند. امروزه پروفي باس به عنوان يك فيلدباس باز( Open ) ، دربسياري از كاربردهاي صنعتي متداول شده است. سازندگان درايو با استفاده از پروفايل Profi Drive بسهولت سازگاري خود را با پروفي باس برقرار ميسازند.


درایوها علاوه بر ماموریتهای اصلی خود قابلیتهای بیشمار دیگری نیز دارند که ازجمله میتوان به موارد زیر اشاره نمود:


•        حفاظت کامل الکتروموتور در مقابل اضافه جریان و نوسانات ولتاژ


•        انعطاف پذیری در کنترل پروسه


•        سازگاری با نیازهای کاربردی موتور


سیستم نرم افزاری درایوهای ساخت شرکت Vacon  از دو لایه تشکیل باتری یو پی اسشده است. لایه اولنرم افزار سیستمیو پی اس و لایه دوم جهت توسعه نرم افزارهای کاربردی کاربر اختصاص یافتهاست. با کمک این لایه کاربر میتواند با کمک ابزار گرافیکی و با استفاده از زبانهایرایج برنامه نویسی برنامه های کاربردی خود را توسعه دهد. وکن تنها به همین اکتفانکرده و با آماده نمودن صدها برنامه کاربردی یو پی اس apcبه کاربر کمک میکندیو پی اس بسهولت برنامهکاربردی باتری یو پی اسمورد نظر را در درایو نصب نموده و از آنها استفاده نماید. بعنوان نمونهمیتوان به نرم افزارهای کاربردی زیر اشاره نمود:


 VACON مصداقي از درايوهاي مدرن


كنترل كننده هاي دور موتور ساخت شركت وكن نمونه كاملي از درايوهاي مدرن امروزياست[3]. درايوهاي وكن دارايباتری یو پی اس ساختاري كاملا مدولار بوده و به كاربر اجازه ميدهد بااستفاده از نرم افزار قدرتمند باتری یو پی اسداخلی، که بر اساس استاندارد IEC 611131-3کار میکند،  برنامه هاي خود را توسعه دهد. بدين ترتيب اين درايو قادر است در كاربردهاي زيادينقش يك PLC را نيز بازي كرده و به كاربر اجازه ميدهد بسهولت براي كاربردهاي خود راهحل ارائه دهد. علاوه بر اين قابليت، شركت وكنباتری یو پی اس در اقدامي بي سابقه با طراحي و توسعهصدها برنامه كاربردي مختلف یو پی اس apcبراي كاربردهاي صنعتي، بهره برداری یو پی اسار درایوهای خود راکاملا منعطف نموده است. اينها بخشي از ويژگيهاي منحصر بفردي است كه  درايوهاي وكنرا تبديل به  نمادي از درايو حرفه اي براي هزاره جديد نموده است. توصيه ميكنيم  براي آشنائي بيشتر با اين درايوهاي قدرتمند با شركت پرتو صنعت تماس بگيريد.


هر چند كه درايوها مزاياي زيادي دراند ولي در انتخاب و بكارگيري آنها بايد دقتكافي به عمل آيد. خصوصا اگر درايوهاي مورد بحث توانهاي بالائي داشته و توليدكارخانه به عملكرد آنها كاملا مرتبط باشد. در واقع تحقيقات نشان داده است كه نگرانياز ضريب اطمينان درايو بعنوان يكي از موانع اصلي در عدم رغبت صنايع به استفاده ازآنها در صرفه جوئي انرژي ميباشد[10] .


درايوهاي ولتاژ متوسط (Medium Voltage Drives) از تكنولوژي ساخت پيچيده ايبرخوردارند. باتری یو پی اساينها معمولا تركيبي از الكترونيك قدرت، كنترل، ميكروكامپيوترها،ترانسفورماتورها و فيلترها ميباشند. پر واضح است یو پی اس apcكه ارزيابي اين اجزا و انتخابدرايو نهائي امري دشوار و نيازمند زمان و بسيج كارشناسان متخصص خواهد بود. با اینحال چهارچوب ساده زیر میتواند خریداران درایو را در ارزیابی و انتخاب درایو موردنظرشان یاری دهد. در اين چهارچوب پيچيدگيهاي داخلي درايو مورد توجه قرار نميگيرد. بلكه سعي ميشود از آثار جانبي درايو عملكرد آن مورد ارزيابي قرارگيرد.باتری یو پی اس براین اساس مسائل جانبی درایو را طبقه بندی نموده و ملاکهائی برای ارزیابی آنهاتعیین میکنیم.


ملاك اول تضمين ميكند كه شبكه برق كارخانه باتری یو پی استحت تاثير عملكرد درايو قرار نگيرد. اين موضوع وقتي اهميت یو پی اسبيشتر پيدا ميكند كه توان درايوهاي مورد بحث زياد بالا باشد. اعوجاجهاي ناشي از عملكرد درايو روي شبكه ميتواند عملكرد ساير دستگاههاي یو پی اس apcحساسكنترلي را مختل سازد، تداخل در خطوط مخابراتي كارخانه ايجاد نمايد، و يا توانراكتيو از شبكه كشيده شود. و واكنش سازمانهاي برق منطقه اي را بدنبال داشته باشد.

مقالات برق و یو پی |باتری...
ما را در سایت مقالات برق و یو پی |باتری دنبال می کنید

برچسب : , , نویسنده : sina takaups بازدید : 37 تاريخ : يکشنبه 17 مرداد 1395 ساعت: 13:50

یو پی اس دستگاه تامین برق بدون وقفه می باشد که در مواقع قطع برق شهری، برق دستگاه را تامین میکند. یو پی اس انواع مختلفی دارد از جمله: یو پی اس آنلاین، یو پی اس آفلاین و یو پی اس لاین اینتراکتیو. در تکنولوژی یو پی اس آنلاین یوپی اس در شرایط عادی و نرمال ورودی,ولتاژ خروجی پس از تصحیح ولتاژ ورودی انجام می پذیرد و فقط در شرایط خاصی از قبیل وجود نقص فنی در یو پی اس ,اضافه بار,افزایش دماو... یو پی اس به مسیر بای پس رفته و برق ورودی یو پی اس مستقیما" به خروجی منتقل میگردد. در تکنولوژی یو پی اس آفلاین، یو پی اس هنگامی که برق شهر قطع می گردد به عنوان منبع جایگزین وارد سیستم می شود و موقعی که برق شهر وجود دارد, یو پی اس عملا" هیچ کاری انجام نمی دهد. در تکنولوژی یو پی اس لاین اینتراکتیو زمانی که برق شهر وجود دارد یا شرایط برق ورودی یو پی اس, عادی می باشد, ورودی برق یو پی اس از طریق بای پس به ترانسفورماتور یو پی اس منتقل می گردد,در این شرایط ترانسفورماتور یو پی اس به عنوان شارژر دستگاه یو پی اس عمل می نماید و در نهایت از این طریق ولتاژخروجی AC تامین می گردد.

در بازار یو پی اس انواع برند های یو پی اس موجود می باشدمثل یو پی اس APC، یو پی اس EPE، یو پی اس KSTAR، یو پی اس STAR PLUS، و یو پی اس هایی با برند های دیگر. یو پی اسAPC ساخت کشور آمریکا بوده, و یو پی اس آمریکایی می باشد و ار نظر خدمات در شرکت تکا یو پی اس تکا انرژی دارای ضمانت نامه 3 ساله و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد. یو پی اس EPE ساخت کشور آلمان بوده و یو پی اس آلمانی می باشد . یو پی اس هایEPE را شرکت تکا انرژی مستقیما وارد می کند و وارد کننده انحصاری یو پی اس EPE آلمان بوده و برند تخصصی تکا انرژی EPE آلمان می باشد. و از نظر خدمات یو پی اس EPEدر تکا یو پی اس دارای ضمانت 2 ساله و خدمات 10 ساله می باشد.

یو پی اس KSTAR ساخت کشور چین می باشد و یک یو پی اس چینی محسوب می شود. تکا انرژی در زمینه برند یو پی اس Kstar بصورت تخصصی کار می کند.

یو پی اس star plus ساخت شرکت چینی بوده و یو پی اس چینی محسوب می شود . یو پی اس استارپلاس از برندهای تخصصی شرکت تکا یو پی اس می باشد. همچنین همه ی یو پی اس های ارائه شده توسط این شرکت دارای ضمانت نامه معتبر و خدمات پس از فروش می باشد.

شرکت تکا یو پی اس=تکا انرژی با داشتن متخصصانی زبده در زمینه تعمیر یو پی اس، انواع تعمیر یو پی اس های apc آمریکا یو پی اس epe آلمان, یو پی اس kstar چین، و یو پی اس استارپلاس تایوان را در کمترین زمان احیا می کند. همچنین تکا یو پی اس در زمینه فروش انواع باتری یو پی اس فعالیت می کند و برند های معتبر باتری را کار می کند. برند هایی مثل: باتری یو پی اس narada، باتری یو پی اس long، باتری یو پی اس kstar . باتری یو پی اس narada نارادا باتری یو پی اس چینی می باشد .و باتری یو پی اس لانگ long باتری یو پی اس ویتنامی می باشد و باتری یو پی اس kstar ساخت کشور چین بوده و باتری یو پی اس چینی محسوب می شود.

یو پی اس، باتری یو پی اس، فروش یو پی اس، تعمیر یو پی اس، یو پی اس apc ، یو پی اس epe، قیمت یو پی اس، تکا انرژی، تکا یو پی اس، پیشرو صنعت تک آرا انرژی

یو پی اس، باتری یو پی اس، فروش یو پی اس، تعمیر یو پی اس، یو پی اس apc ، یو پی اس epe، قیمت یو پی اس، تکا انرژی، تکا یو پی اس، پیشرو صنعت تک آرا انرژی 

یو پی اس، باتری یو پی اس، فروش یو پی اس، تعمیر یو پی اس، یو پی اس apc ، قیمت یو پی اس، برندهای یو پی اس، برند های باتری یو پی اس، شرکت های یو پی اس، استابلایزر، اینورتر، شارژر صنعتی، یو پی اس پدیا، باتری یو پی اس نارادا، باتری یو پی اس narada، باتری یو پی اس kstar،  باتری یو پی اس لانگ، باتری یو پی اس long، یو پی اس، یو پی اس پدیا، سایت یو پی اس

یو پی اس، باتری یو پی اس، فروش یو پی اس، تعمیر یو پی اس، یو پی اس apc ، یو پی اس epe، قیمت یو پی اس، برندهای یو پی اس، برند های باتری یو پی اس، شرکت های یو پی اس، استابلایزر، اینورتر، شارژر صنعتی، یو پی اس پدیا، باتری یو پی اس نارادا، باتری یو پی اس narada، باتری یو پی اس kstar،  باتری یو پی اس لانگ، باتری یو پی اس long، یو پی اس، یو پی اس پدیا، سایت یو پی اس

یو پی اس، باتری یو پی اس، فروش یو پی اس، تعمیر یو پی اس، یو پی اس apc ، یو پی اس epe، قیمت یو پی اس، برندهای یو پی اس، برند های باتری یو پی اس، شرکت های یو پی اس،  باتری یو پی اس نارادا، باتری یو پی اس narada، باتری یو پی اس kstar،  باتری یو پی اس لانگ، باتری یو پی اس long، یو پی اس، سایت یو پی اس

یو پی اس، باتری یو پی اس، فروش یو پی اس، تعمیر یو پی اس، یو پی اس apc ، یو پی اس epe، قیمت یو پی اس، باتری یو پی اس نارادا، باتری یو پی اس narada، باتری یو پی اس kstar،  باتری یو پی اس لانگ، باتری یو پی اس long، یو پی اس، فروش باتری، فروش باتری یو پی اس، باتریسل

یو پی اس، باتری یو پی اس، فروش یو پی اس، تعمیر یو پی اس، یو پی اس apc ، یو پی اس epe، قیمت یو پی اس، باتری یو پی اس نارادا، باتری یو پی اس narada، باتری یو پی اس kstar،  باتری یو پی اس لانگ، باتری یو پی اس long، یو پی اس تبریز، تبریز یو پی اس، فروش باتری در تبریز، فروش یو پی اس در تبریز، فروش استابلایزر در تبریز، فروش اینورتر در تبریز

مقالات برق و یو پی |باتری...
ما را در سایت مقالات برق و یو پی |باتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sina takaups بازدید : 44 تاريخ : سه شنبه 12 مرداد 1395 ساعت: 1:03

حدود 70 سال پيشرفتهاي انجام شده براي افزايش دماي بحراني به كندي انجام گرفت. از سال 1911 تا سال 1973 يعني حدود 62 سال دانشمندان تنها توانستند دماي بحراني را از 4 درجه به 3/23 درجه كلوين كه كمي بيشتر 3/20 كلوين يعني دماي ئيدروژن مايع است برسانند اما كار با ئيدروژن مايع نيز پرهزينه، مشكل‌آفرين و خطرساز بود و كاربردهاي ابررسانا را محدود مي‌ساخت. در سالهاي بعد علاوه بر فلزات و آلياژهاي فلزي، فعاليتهايي در زمينه تركيبات نيمه‌فلزي توسط برخي دانشمندان آغاز شد اما هنوز ماده‌اي ديگري به جز فلزات و آلياژها يافته نشده بود كه بتواند در دماهاي مورد انتظار ابررسانا باشد. سرانجام در 27 ژانويه سال 1986 جرج بدنورز و آلكس مولر در مؤسسه تحقيقاتي IBM شهر زوريخ سوئيس موفق به كشف پديدة ابررسانايي در سراميكي از نوع اكسيد مس و شامل لانتانوم و باريوم شدند. دماي بحراني نمونه ساخته شده، حدود 35 درجه كلوين بود و آنها نيز به خاطر كشف ابررساناهاي دمابالا (HTS) موفق به دريافت جايزة نوبل در سال 1987 شدند. طي مدت زمان كوتاهي پس از كشف ابررسانايي دما بالا، دسترسي به دماهاي بحراني بالاتر به سرعت توسعه يافت. يک ماه بعد از كشف بدنورز و مولر، تاناكا و همکاران وي در توکيو نتايج آنها را تأييد نمودند و نتايج فعاليت آنها در يکي از نشريات ژاپني به چاپ رسيد. اندكي بعد از كشف اكسيد مس حاوي باريوم و لانتانوم، در نتيجه همکاري پاول چو از دانشگاه هوستون و مانگ كنگ وو از دانشگاه آلاباما، عضو جديدي از خانواده مواد ابررساناهاي دما بالا با جايگزيني ايتريوم Y به جاي لانتانوم كشف شد. اين ماده سراميكي كه دماي بحراني آن به 92 درجه كلوين مي‌رسيد، به YBCO معروف شد. با توجه به نقطه جوش نيتروژن كه 77 درجه كلوين در فشار يك اتمسفر است، براي سرد شدن اين ابررسانا تا دماي بحراني استفاده از نيتروژن مايع هم امكانپذير بود كه بسيار ارزان‌تر و بي‌خطرتر از ئيدروژن و هليم مايع بود. بنابراين فقط در طي يک سال از کشف اصلي، دماي انتقال به حالت ابررسانايي افزايش سه برابر داشت و واضح بود که انقلاب ابررساناها شروع شده است. براي پاسداشت تحول مهمي كه در علم فيزيك واقع شده بود، توسط انجمن فيزيکدانان آمريکايي در بعدازظهر يکي از روزهاي مارس 1987 جشني هم در نيويورک برگزار شد. اين جشن 3000 شرکت کننده داشت و حدود 3000 نفر نيز اين جشن را از طريق تلويزيون مدار بسته در خارج از محل اصلي تماشا کردند. در طول شش سال بعد، چند خانواده ديگر از ابررساناها کشف شدند که شامل تركيبات شامل توليوم (Tl) و جيوه (Hg) بوده و داراي حداکثر دماي بحراني بيشتر از 120 درجه کلوين بودند. بالاترين مقدار تأييد شده دماي بحراني در فشار معمولي يك اتمسفر، 135 درجه كلوين و متعلق به HgBa2Ca2Cu3O8 مي‌باشد. به صورت تجربي معلوم شده است اگر ماده ابررسانا به صورت مكانيكي تحت فشار قرار گيرد، دماي بحراني ابررسانا كمي تغيير مي‌كند. در سال 1993، دماي بحراني 165 درجه كلوين (108- درجه سانتيگراد) نيز در تركيبي از اكسيد مس و جيوه و البته تحت فشارهاي خيلي بالا گزارش شد. همگي ابررساناهاي مورد اشاره يک ويژگي مشترك داشتند. وجود سطوح تراز شامل اتمهاي اكسيژن و مس که با مواد حامل بار براي سطوح تراز از يكديگر جدا مي‌شوند. با توجه به كاربردهاي مختلف ابررساناها، بسياري از تلاشها بر افزايش دماي عملكرد ابررساناها تا دستيابي به دماي اتاق متمركز شده است.

هر چند دماي بحراني تركيبات جديد سراميكي در حد قابل توجهي از دماي بحراني مواد ابررساناي متعارف (فلزات و آلياژها) بزرگتر است، به دليل خصوصيات فيزيكي اين مواد مانند شكنندگي و پايين بودن چگالي و جريان بحراني كاربردهاي اين مواد هنوز در مرحله‌ي تحقيق است. اخيراً سعيد سلطانيان به همراه يك گروه علمي به سرپرستي پروفسور شي زو دو در دانشگاه ولونگونگ استراليا ابررسانايي ساخته‌اند كه بالاترين ركورد را از نظر خواص مكانيكي در ميان ابررسانا دارد. اين ابررسانا به شكل سيم يا نواري از جنس دي بريد منيزيم (MgB2) با پوششي از آهن است و امكان انعطاف براي ساخت تجهيزات مختلف الكتريكي را داراست.

ابررساناهاي جديد عموماً سراميكي و اكسيدهاي فلزي ورقه ورقه هستند که در دماي اتاق مواد نسبتاً بي‌ارزشي محسوب مي‌شوند و البته كاربردهاي متفاوتي نيز دارند. اكسيدهاي فلزي ابررسانا در مقايسه با فلزات شامل کمي حامل بار معمولي هستند و داري خواص انيسوتوروپيک الکتريکي و مغناطيسي مي‌باشند. اين خواص به نحو قابل ملاحظه‌اي حساس به محتواي اكسيژن مي‌باشند. نمونه‌هاي ابررساناي موادي مانند YBa2Cu3O7 را يک دانش‌آموز دبيرستاني نيز مي‌تواند در يک اجاق ميکروويو توليد کند اما براي تشخيص خواص فيزيکي ذاتي، کريستالهاي يکتايي با درجه خلوص بالا مورد نياز است كه فرآيند ساخت پيچيده‌اي دارند.

بعد از كشف ابررساناها، تا چند سال تصور مي‌شد رفتار مغناطيسي ابررسانا مانند رساناهاي كامل است. اما در سال 1933 مايسنر و اوشنفلد دريافتند اگر ماده مورد آزمايش قبل از ابررسانا شدن در ميدان مغناطيسي باشد، شار از آن عبور مي‌كند ولي وقتي در حضور ميدان به دماي بحراني برسد و ابررسانا گردد ديگر هيچ‌گونه شار مغناطيسي از آن عبور نخواهد كرد و تبديل به يك ديامغناطيس كامل مي‌شود كه شدت ميدان (B) درون آن صفر خواهد بود. آنها توزيع شار در خارج نمونه‌هاي قلع و سرب را كه در ميدان مغناطيسي تا زير دماي گذار سرد شده بودند را اندازه­گيري و مشاهده كردند كه ابررسانا ديامغناطيس كامل گرديد و تمام شار به بيرون رانده شد. اين آزمايش نشان داد كه ماده ابررسانا چيزي بيشتر از ماده رساناي كامل است. براساس ويژگي مهم ابررساناها، فلزات در حالت ابررسانايي هرگز اجازه نمي‌دهند كه چگالي شار مغناطيسي در درون آنها وجود داشته باشد. به عبارت ديگر در داخل ابررسانا هميشه B=0 است. اين پديده به اثر مايسنر معروف شد.

 در اثر پديده مايسنر اگر يك آهنربا روي ماده ابررسانا قرار گيرد، روي آن شناور مي‌ماند. در شكل يك آهنرباي استوانه‌اي روي يك قطعه ابررسانا كه توسط نيتروژن خنك شده شناور است. علت شناور ماندن، اثر مايسنر است كه براساس آن خطوط ميدان مغناطيسي امكان عبور از ابررسانا را نيافته و چنانكه مشاهده مي‌شود، ابررسانا قرص مغناطيسي را شناور نگه مي‌دارد.

 پس از کشف ديامغناطيس بودن ابررساناها، در سال 1950 آلياژهاي ابررسانايي مانند سرب+بيسموت و سرب+تيتانيوم كشف شدند که ميدانهاي بحراني خيلي بالايي از خود نشان مي‌دادند. پژوهشهاي بعدي نشان داد که اين مواد نوع متفاوتي از ابررساناها هستند که بعداً نوع II ناميده شدند. لاندن با استفاده از موازنه انرژي در محدوده کوچکي بين مرز فازهاي ابررسانا و نرمال، شرط تعادل فاز را به دست آورده و به حضور يک سطح انرژي ديگر با منشأ غيرمغناطيسي اشاره کرد كه علاوه بر انرژي مرز بين دو فاز ابررسانا و نرمال وجود داشت. وي متذکر شد که اگر سطح انرژي کل مثبت باشد ابررسانايي ازنوع اول و اگر منفي باشد از نوع دوم است که در اين صورت ميدان مغناطيسي به درون ابررسانا نفوذ مي‌کند. در سال 2003 نيز آلكسي آبريكوزوف و ويتالي گينزبورگ به خاطر بسط تئوري ابررسانايي همراه با آنتوني لگت برنده جايزه نوبل فيزيك شدند.

به تازگي هم پژوهشگران فرانسوي خاصيت جديدي را در ابررساناها پيدا كرده‌اند كه قبلاً در هيچ نظريه‌اي پيش‌بيني نشده بود. چنانكه اشاره شد خواص ابررسانايي در مواد، به دماي محيط، ميدان مغناطيسي و شدت جريان عبوري بستگي دارد. محققان فرانسوي بلوري ساخته‌ بودند كه در دماي 04/0 درجه كلوين ابررسانا مي‌شد و وقتي شدت ميدان مغناطيسي به بيشتر از 2 تسلا مي‌رسيد، اين خاصيت از بين مي‌رفت. يكي از پژوهشگران اين گروه، از روي كنجكاوي، شدت ميدان مغناطيسي را باز هم بيشتر كرد. وقتي شدت ميدان به 12 تسلا رسيد، بلور دوباره ابررسانا شد. وقتي ميدان باز هم بالاتر رفت، اين خاصيت دوباره از بين رفت. اين گزارش كه اخيراً در نشريه علمي ساينس به چاپ رسيده، توجه بسياري از فيزيكدانان حالت جامد را برانگيخته است چرا كه هيچ توضيح خاصي براي اين پديده وجود ندارد. با توجه به موارد گفته شده، به نظر مي‌رسد كه ميدان مغناطيسي متغير باعث ايجاد رفتارهاي جالب پيش‌بيني نشده در ابررساناها مي‌شود. البته بايد توجه داشت كه ابررسانايي يك خاصيت كاملاً كوانتمي است و به سادگي نمي‌توان وضعيت پيش آمده در اين آزمايش را توصيف كرد.

یو پی اس، باتری یو پی اس، فروش یو پی اس، تعمیر یو پی اس، یو پی اس apc ، یو پی اس epe، قیمت یو پی اس، تکا انرژی، تکا یو پی اس، پیشرو صنعت تک آرا انرژی

یو پی اس، باتری یو پی اس، فروش یو پی اس، تعمیر یو پی اس، یو پی اس apc ، یو پی اس epe، قیمت یو پی اس، تکا انرژی، تکا یو پی اس، پیشرو صنعت تک آرا انرژی 

یو پی اس، باتری یو پی اس، فروش یو پی اس، تعمیر یو پی اس، یو پی اس apc ، قیمت یو پی اس، برندهای یو پی اس، برند های باتری یو پی اس، شرکت های یو پی اس، استابلایزر، اینورتر، شارژر صنعتی، یو پی اس پدیا، باتری یو پی اس نارادا، باتری یو پی اس narada، باتری یو پی اس kstar،  باتری یو پی اس لانگ، باتری یو پی اس long، یو پی اس، یو پی اس پدیا، سایت یو پی اس

یو پی اس، باتری یو پی اس، فروش یو پی اس، تعمیر یو پی اس، یو پی اس apc ، یو پی اس epe، قیمت یو پی اس، برندهای یو پی اس، برند های باتری یو پی اس، شرکت های یو پی اس، استابلایزر، اینورتر، شارژر صنعتی، یو پی اس پدیا، باتری یو پی اس نارادا، باتری یو پی اس narada، باتری یو پی اس kstar،  باتری یو پی اس لانگ، باتری یو پی اس long، یو پی اس، یو پی اس پدیا، سایت یو پی اس

یو پی اس، باتری یو پی اس، فروش یو پی اس، تعمیر یو پی اس، یو پی اس apc ، یو پی اس epe، قیمت یو پی اس، برندهای یو پی اس، برند های باتری یو پی اس، شرکت های یو پی اس،  باتری یو پی اس نارادا، باتری یو پی اس narada، باتری یو پی اس kstar،  باتری یو پی اس لانگ، باتری یو پی اس long، یو پی اس، سایت یو پی اس

یو پی اس، باتری یو پی اس، فروش یو پی اس، تعمیر یو پی اس، یو پی اس apc ، یو پی اس epe، قیمت یو پی اس، باتری یو پی اس نارادا، باتری یو پی اس narada، باتری یو پی اس kstar،  باتری یو پی اس لانگ، باتری یو پی اس long، یو پی اس، فروش باتری، فروش باتری یو پی اس، باتریسل

یو پی اس، باتری یو پی اس، فروش یو پی اس، تعمیر یو پی اس، یو پی اس apc ، یو پی اس epe، قیمت یو پی اس، باتری یو پی اس نارادا، باتری یو پی اس narada، باتری یو پی اس kstar،  باتری یو پی اس لانگ، باتری یو پی اس long، یو پی اس تبریز، تبریز یو پی اس، فروش باتری در تبریز، فروش یو پی اس در تبریز، فروش استابلایزر در تبریز، فروش اینورتر در تبریز

مقالات برق و یو پی |باتری...
ما را در سایت مقالات برق و یو پی |باتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sina takaups بازدید : 38 تاريخ : يکشنبه 10 مرداد 1395 ساعت: 13:41